جستجو
رویداد ایران > رویداد > سیاسی > اطلاعاتی که غربی‌ها در مورد جنگ به بیروت رساندند

اطلاعاتی که غربی‌ها در مورد جنگ به بیروت رساندند

یک رسانه لبنانی اعلام کرد، غربی‌ها به بیروت خبر دادند که در حال حاضر احتمال جنگ و آرامش در لبنان مساوی و پنجاه‌پنجاه است.

یک رسانه لبنانی اعلام کرد، غربی‌ها به بیروت خبر دادند که در حال حاضر احتمال جنگ و آرامش در لبنان مساوی و پنجاه‌پنجاه است.

به گزارش اعتمادآنلاین، روزنامه لبنانی الدیار در گزارشی اعلام کرد، یک دیپلمات غربی به مسئولان لبنانی خبر داده است این روزها احتمالات جنگ و صلح به شکل مساوی برای لبنان پیش‌بینی می‌شود از این رو نباید در نتیجه‌گیری‌ها عجله کرد.

این دیپلمات به مسئولان لبنانی خبر داده است که باید منتظر نتایج سفر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، به واشنگتن باشیم، زیرا دولت آمریکا نشان داده که به دنبال پایین نگه داشتن سطح تنش در منطقه است تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در آرامش برگزار و سپس امکان به سرانجام رساندن پرونده‌های مختلف فراهم شود.

به گفته این دیپلمات، آمریکا از این رو به دنبال اجرای نقشه و راهی است که در  مرحله اول آن توافق غزه و منجر به تمدید مذاکرات در مرحله دوم شود، این تمدید تا نوامبر آینده ادامه پیدا می‌کند و در بر گیرنده آتش‌بسی است که جبهه جنوب لبنان هم شامل آن می‌شود. آتش‌بس در عین حال می‌تواند بقیه اسرا را هم زنده نگه دارد تا بعد از آن فرصت کافی برای سامان دادن به شرایط پساجنگ در غزه و تمامی جبهه‌ها فراهم شود.

 

منبع: etemadonline-668692

برچسب ها
نسخه اصل مطلب