جستجو
رویداد ایران > رویداد > سیاسی > ترامپ به نتانیاهو: به کاخ سفید بیایم تمام تلاشم را برای مبارزه با یهودی‌ستیزی در خاورمیانه می‌کنم

ترامپ به نتانیاهو: به کاخ سفید بیایم تمام تلاشم را برای مبارزه با یهودی‌ستیزی در خاورمیانه می‌کنم

کمپین ترامپ بعداً بیانیه‌ای درباره دیدار او با نتانیاهو منتشر کرد و گفت که او «متعهد شد که وقتی به کاخ سفید بازگردد، تمام تلاش خود را برای برقراری صلح در خاورمیانه و مبارزه با یهودستیزی که در دانشگاه‌های دانشگاهی در سراسر ایالات متحده گسترش می‌یابد، انجام خواهد داد.»

فرانس۲۴ نوشت: دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا، روز جمعه در فلوریدا از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل استقبال کرد، در حالی که رقبای سیاسی دموکرات خود را مورد انتقاد قرار داد و قول داد که صلح را در خاورمیانه برقرار کند.

به گزارش شفقنا، دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا، روز جمعه در دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در فلوریدا، به شدت از رقبای سیاسی دموکرات خود انتقاد کرد و متعهد شد در صورت انتخاب مجدد برای صلح در خاورمیانه تلاش کند.

نخست وزیر اسرائیل در سفر به آمریکا با جو بایدن رییس جمهور و کامالا هریس معاون او دیدار و گفتگو کرده بود.

در این دیدار ترامپ در حالی که روبروی نتانیاهو نشسته بود، هریس را بدتر از بایدن توصیف کرد، گفت: «ما افراد بی‌کفایتی داریم که کشورمان را اداره می‌کنند؛ اگر ما برنده شویم، کار بسیار ساده خواهد بود. همه چیز و خیلی سریع درست خواهد شد. اگر این کار را نکنیم، ممکن است به جنگ‌های بزرگ در خاورمیانه و شاید یک جنگ جهانی سوم ختم شود.»

کمپین ترامپ بعداً بیانیه‌ای درباره این دیدار منتشر کرد و گفت که او «متعهد شد که وقتی به کاخ سفید بازگردد، تمام تلاش خود را برای برقراری صلح در خاورمیانه و مبارزه با یهودستیزی که در دانشگاه‌های دانشگاهی در سراسر ایالات متحده گسترش می‌یابد، انجام خواهد داد.»

در همین حال نتانیاهو عکسی را در فضای مجازی منتشر کرد که نشان می‌دهد او در حالی که در کنار ترامپ ایستاده، کلاهی را در دست دارد که روی آن نوشته شده است «پیروزی کامل». پیروزی که او قول داده است در مقابل حماس در غزه به آن دست یابد.

منبع: etemadonline-668763

برچسب ها
نسخه اصل مطلب