جستجو
رویداد ایران > رویداد > سیاسی > توصیه یک اصلاح طلب به پزشکیان: ملت منتظر خشت اول در معماری دولت چهاردهم است؛ دولت وفاق ملی تشکیل دهید

توصیه یک اصلاح طلب به پزشکیان: ملت منتظر خشت اول در معماری دولت چهاردهم است؛ دولت وفاق ملی تشکیل دهید

احمد مازنی نوشت: اکنون زمان آغاز کار است، گام اول یا همان خشت اول گزینش نیروهای معتقد به این مبانی و دارای سابقه روشن در این زمینه‌هاست. اکنون آن شعارها در معرض آزمون ملتی است که یک‌بار دیگر به صندوق رای اعتماد کرد و منتظر خشت اول این بناست.

احمد مازنی در یادداشتی با عنوان «خشت اول در معماری دولت چهاردهم» در روزنامه اعتماد نوشت: این شعر منسوب به صائب تبریزی است که گفته است: «خشت اول چون نهد معمار کج / تا ثریا می‌رود دیوار کج». اکنون در ایام فترت و دوره انتقال دولت هستیم، شعارهای رییس‌جمهور منتخب هنوز در گوش مردم طنین‌انداز است. او گفته است که «هرگز به شما دروغ نخواهد گفت». او گفته است که «مشکل اصلی کشور اختلافات و دعواهای داخلی است». او گفته است که «صرف وجود برنامه کافی نیست، بلکه باید برای تحقق برنامه، اولا کار کارشناسی شود و ثانیا باید اجماع و وفاق ملی شکل بگیرد» و این‌طور نباشد که عده‌ای مشغول راندن ماشین توسعه به سمت قله مورد نظر باشند و عده‌ای به ‌شدت نقش ترمز یا حتی کشیدن ماشین به سمت عقب و احیانا تلاش برای سقوط آن به دره و انحراف از جاده بکنند.

اکنون زمان آغاز کار است، گام اول یا همان خشت اول گزینش نیروهای معتقد به این مبانی و دارای سابقه روشن در این زمینه‌هاست.  اکنون آن شعارها در معرض آزمون ملتی است که یک‌بار دیگر به صندوق رای اعتماد کرد و منتظر خشت اول این بناست. فارغ از نقایص فرآیندها و روندها، وظیفه همه ما کمک به رییس‌جمهور منتخب برای اتخاذ بهترین تصمیم و انتخاب بهترین گزینه‌ها و در پی آن تهیه اولویت‌های اصلی کشور در حوزه‌های مختلف است. در این راه همه ما و هر کس، هر اندازه به ایران، به اسلام، به آینده فرزندان این مرز و بوم علاقه دارد، فارغ از نگاه جناحی و به طریق اولی دوستداران رییس‌جمهور منتخب، همگی باید برای ایجاد فضای همدلی (از بهر خدا) گامی ‌برداریم. کمک کنیم تا سازوکار دولت وفاق ملی شکل بگیرد. کمک کنیم تا همه پای کار بیایند، چه آنها که به رییس‌جمهور منتخب رای دادند، چه آنان که به ایشان رای ندادند یا اصلا رای ندادند. 

کمک کنیم تا برای شکل‌گیری گفتمان «گفت‌وگوی ملی» در نهاد دولت «نهادسازی» شود‌ و در این مسیر همه نهادهای حکومتی و مدنی همدلی و همراهی کنند.

کمک کنیم تا اولویت‌های دولت چهاردهم در حوزه‌های مختلف تهیه و برای تحقق آن همه نهادهای حکومتی و مردمی بسیج شوند‌. همان‌گونه که از مقام معظم رهبری انتظار می‌رفت و در ادامه توجه و تدبیر ایشان در اصل انتخابات و بعد از انتخابات، اکنون شاهد اعلام همبستگی نهادهای مختلف با رییس‌جمهور منتخب هستیم، کمک کنیم تا در چهار سال آینده شاهد استقرار یک دولت باشیم و مجموعه نهادهای حکومتی، گروه‌های مردم‌نهاد، احزاب، امامان جمعه و جماعت، گروه‌های مردمی و بسیج در یک مسیر و به سمت یک هدف حرکت کنیم. جهت‌گیری مبتنی بر نیازهای واقعی جامعه و اصلاح امور در همه عرصه‌ها. از پدید آمدن دوقطبی‌های کاذب جلوگیری کنیم.

عمل بر اساس منافع ملی، اخلاق اجتماعی و در چارچوب قانون را وظیفه خود بدانیم. جامعه در همه بخش‌ها نیازمند ترمیم و بازگشت به قانون و اخلاقیات و بازگشت به وضعیت عادی است. صدای بی‌صدایان و قدرت بی‌قدرتان باشیم و در هر جایگاهی هستیم، به سمت اصلاح امور و عادی‌سازی شرایط جامعه حرکت کنیم.

منبع: etemadonline-668729

برچسب ها
نسخه اصل مطلب