جستجو
رویداد ایران > رویداد > سیاسی > حمله موشکی به پایگاه نظامی آمریکا در سوریه

حمله موشکی به پایگاه نظامی آمریکا در سوریه

رسانه‌ها از حمله موشکی به پایگاه نظامی آمریکا در سوریه خبر داده‌اند.

به گزارش شبکه شرق، پایگاه نظامی آمریکا در میدان گازی «کونیکو» در سوریه، بامداد امروز دو بار هدف حمله موشکی قرار گرفت. 

به نقل از پایگاه خبری المیادین، منابع میدانی گزارش دادند که گروه‌های مقاومت، پایگاه نظامیان آمریکایی در میدان گازی «کونیکو» را با حملات موشکی خود هدف قرار دادند.

خبرنگار المیادین گزارش داد که صدای این حملات که بامداد امروز «شنبه، ۶ مرداد ۱۴۰۳» انجام شده، در حومه شرقی «دیرالزور» که زیر نظر گروه‌های مسلح قسد قرار دارد، شنیده شده است.

بر اساس این گزارش، موشک‌های مهاجم به پایگاه اصابت کرده است. این حمله همزمان با عملیات جنگنده‌های آمریکایی صورت گرفت که اطراف شهر دیرالزور واقع در شرق سوریه را هدف قرار دادند.

خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» نیز حمله به پایگاه آمریکایی در کونیکو را تایید و اعلام کرد که بالگردهای آمریکایی بعد از انفجار در حریم هوایی منطقه به گشت‌زنی پرداختند و منورهایی در آسمان منطقه شلیک شد تا شاید منبع حمله شناسایی شود.

پایگاه آمریکایی «عین الاسد» در استان «الانبار» واقع در غرب عراق، نیز پنج‌شنبه گذشته، هدف حملات موشکی مقاومت قرار گرفت. در این حملات، ۴ انفجار در بخش آمریکایی پایگاه صورت گرفت که گفته می‌شود این انفجارها ناشی از حملات یک پهپاد و ۴ موشک بوده است.

مقاومت عراق طی روزها و هفته‌های اخیر، حملات خود علیه مواضع نظامی آمریکا در سوریه و عراق را در واکنش به حملات اسرائیل به غزه و حضور نظامی آمریکا در منطقه تشدید کرده است.

منبع: sharghdaily-938112

برچسب ها
نسخه اصل مطلب