به گزارش اکوایران، بازار طلا برخلاف رشد انس جهانی، هفته خود را با کاهش قیمت آغاز کرد، اما سکه هفته را با روند متفاوتی شروع کرد و کاهش قیمت داشت. همانطور که اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرده است، تا لحظه انتشار این گزارش قیمت طلای 18 عیار امروز، ششم مرداد 1403، را با حدود 33 هزار تومان کاهش نسبت به هفته گذشته گذشته سه میلیون و 378 هزار و 300 تومان اعلام کرد. طلای 24 عیار نیز 30 هزار تومان ارزان شد و به نرخ چهار میلیون و 503 هزار تومان رسید.

سکه اما رویه متفاوتی را در پیش گرفته است. سایت اتحادیه طلا و جواهر قیمت سکه طرح جدید که هفته گذشته به کانال بالاتر صعود کرده بود را همچنان صعودی گزارش کرده و نرخ 41 میلیون و 300 هزار تومان را گزارش کرد. اما سکه طرح قدیم تغییر قیمتی نداشت در نرخ 37 میلیون و 600 هزار تومان ثابت ماند.

انس جهانی طلا اما ریزشی گزارش می‌شود. طلای جهانی که در هفته گذشته سقف 2400 دلاری را شکسته بود، در مسیر کاهشی قرار گرفت و امروز به 2376 دلار رسید.

پیش‌بینی روند بازار طلا و سکه ششم مرداد 1403

محمد کشتی‌آرای، نایب‌رئیس کمیسیون طلا و جواهر اتاق اصناف ایران، در گفتگو با اکوایران گفت:« بازار طلا، سکه و ارز متاثر از فعل و انفعالات سیاسی و اقتصادی است. بازارهای مالی پس از انتخابات ریاست جمهوری شاهد کاهش نرخ ارز بود و این تاثیر مثبت انتخابات بود که توانست نرخ ارز را کاهش دهد. به نظر می‌رسد در پی مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب و معرفی کابینه همچنان شاهد تداوم ریزش نرخ ارز و به تبع آن ریزش قیمت طلا و سکه در کشور باشیم.»

او در ادامه توضیح داد:« در طرف دیگر، بازارهای جهانی در پی جنگ خاورمیانه وهمچنین انتخابات آمریکا انس جهانی نوسانات اندکی را تجربه کرد؛ براین اساس انس جهانی در هفته گذشته به طور متوسط 25 دلار نوسان داشته است. اما این نوسانات اخیر انس جهانی تاثیر چندانی بر بازار داخل کشور نداشت.»

کشتی‌آرای در پایان تاکید کرد:«باید به این نکته اشاره کرد که این نوسانات ارزی در کشور طبیعی است و تاثیر بیشتری بر بازار طلا و سکه می‌گذارد و این بازار را راهنمایی می‌کند. در نتیجه با توجه به نکات ذکرشده پیش‌بینی می‌شود در هفته آینده ثبات یا در برخی موارد نوسانات جزئی در بازارهای مالی مشاهده شود و به روند پیشین خود ادامه دهد.»