جستجو
رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > پیش بینی بازار سهام هفته/ بی‌محلی شاخص‌ها به اخبار مثبت!+ نمودار

پیش بینی بازار سهام هفته/ بی‌محلی شاخص‌ها به اخبار مثبت!+ نمودار

اقتصادنیوز: بورس تهران در جریان معاملات این هفته با کاهش 3 درصدی متوسط ارزش معاملات خرد و خروج 600 میلیارد تومانی جریان پول حقیقی از سهام مواجه بود. در این هفته تراز شاخص کل 1.25 درصد کاهش داشت و تراز شاخص هم‌وزن بورس تهران نیز 1.39 درصد پایین‌تر از سطح انتهایی هفته گذشته ایستاد.

به گزارش اقتصادنیوز ، بورس تهران در روز معاملاتی ابتدای این هفته، شاهد خروج 208 میلیارد تومانی پول حقیقی از سهام و کاهش 425 میلیارد تومانی مالکیت حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت بود. ارزش معاملات خرد نیز که در انتهای هفته قبل در تراز 2 همتی قرار داشت؛ روز ابتدایی این هفته در همان سطح قرار گرفت و روز یکشنبه تراز 2 هزار و 943 میلیارد تومانی را تجربه کرد که بالا‌ترین سطح هفته جاری بود. در این هفته متوسط ارزش معاملات خرد روزانه با 3 درصد کاهش به نسبت هفته قبل تا سطح 2 هزار و 897 میلیارد تومانی پایین آمد. در هفته سوم تیرماه 666 میلیارد تومان پول حقیقی دیگر از بازار سهام خارج شد و برآیند جریان پول حقیقی در آخرین هفته تیر به منفی 436 میلیارد تومان رسید. در این هفته نیز 600 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد. تراز شاخص کل بورس تهران نیز در انتهای هفته قبل 2 میلیون و 202 هزار و 961 واحد بسته شد و در روز انتهایی این هفته تا سطح 2 میلیون و 175 هزار و 342 واحدی کاهش داشت و بازدهی منفی 1.25 درصدی را به ثبت رساند. شاخص کل هم‌وزن بورس تهران نیز در این هفته چیزی نزدیک به 1.39 درصد کاهش داشت و در تراز 694 هزار و 458 واحدی ایستاد.

شاخص کل بورس تهران بار دیگر وارد کانال تکراری و سنگین 2 میلیون و 100 تا 2 میلیون و 200 هزار واحدی شده است. این کانال مدت زیادی میزبان شاخص کل بورس تهران بوده است و معاملات بازار در این محدوده معمولا رکودی بوده است. با این اوصاف احتمال افزایش ارزش معاملات خرد کمتر شده است.

شرایط بازار سهام؛ قبل از آغاز دومین هفته مرداد‌ماه

بورس تهران هفته دوم مرداد ماه را با سقف مقاومتی 2 میلیون و 200 هزار واحدی شاخص کل و سقف مقاومتی 700 هزار واحدی شاخص هم‌وزن آغاز خواهد کرد. بورس تهران چهارمین هفته معاملاتی تیرماه را با دو روز تعطیلی پشت سر گذاشت و شاهد رکود سنگینی در معاملات سهامی بود و در هفته قبل نیز تداوم روند هفته انتهایی تیرماه را با شیب نزولی بیشتری در شاخص‌های سهامی ادامه داد. به نظر می‌رسد با توجه به محدودیت‌های تأمین برق صنایع و عدم جذابیت صورت‌های مالی سه ماهه ابتدای سال شرکت‌های بورسی، بازار سهام در حال حاضر به اخبار مثبت نیز واکنش قابل توجهی نشان نمی‌دهد و وارد لاک دفاعی شده است.

030504

با این اوصاف احتمال تداوم  ارزش معاملات خرد در سطح 2 تا 3 همتی در هفته پیش رو با افزایش اندک تراز شاخص‌های سهامی وجود دارد ولی امکان از دست رفتن سطح حمایتی 2 میلیون و 200 هزار واحدی شاخص کل نیز در صورت تشدید عرضه سهام و خروج جریان پول حقیقی نیز موجود است. در صورتی که ارزش معاملات خرد بازار سهام در روند رکودی خود باقی بماند؛ احتمال بهبود شرایط شاخص‌های سهامی بسیار کاهش می‌یابد. روند عرضه و تقاضای روز شنبه می‌تواند شدت روند صعودی بازار سهام را مشخص کند.

منبع: eghtesadnews-662207

برچسب ها
نسخه اصل مطلب