جستجو
رویداد ایران > رویداد > سیاسی > رفع محدودیت‌های مرزی صحت ندارد

رفع محدودیت‌های مرزی صحت ندارد

وزارت خارجه پاکستان با رد گزارش‌ها درباره رفع محدودیت‌های تردد با افغانستان تصریح کرد به هیچ مسافری بدون ویزا و پاسپورت اجازه عبور از مرز داده نمی‌شود.

«ممتاز زهرا بلوچ» سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در یک نشست خبری اعلام کرد اسلام‌آباد «رویه تک‌سندی» را در گذرگاه‌های خود با افغانستان لغو نکرده و بدون ویزا و پاسپورت به هیچ مسافری اجازه عبور از مرز نمی‌دهد.

پیش از این معترضان پاکستانی گفته بودند اسلام‌آباد پذیرفته که مردم مناطق مرزی مانند گذشته بدون ویزا و پاسپورت از مرز بگذرند.

پس از مذاکرات مقامات پاکستانی با معترضان در گذرگاه چمن، برخی رسانه‌ها گزارش دادند اسلام‌آباد به لغو رویه تک‌سندی برای عبور از گذرگاه‌ها موافقت کرده‌ است و در پی آن معترضان در چمن به اعتراضات 10 ماهه خود پایان دادند.

با این حال، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان گفت در پی مذاکرات موفقیت‌آمیز هفته گذشته گذرگاه با کاهش محدودیت‌های سفر بازگشایی شد، اما با صراحت لغو «رویه تک‌سندی» را رد کرد.

اجرای رویه «تک‌سندی» برای عبور مسافران در مزهای پاکستان با افغانستان در اواخر سال 2023 میلادی از سوی انورالحق کاکر، نخست‌وزیر موقت پاکستان اعلام شد.

مقامات پاکستانی در دفاع از این تصمیم گفته بودند سیاست تردد آزاد و بدون سند در گذشته فعالیت‌های تروریستی را در پاکستان تسهیل کرده است.

 

منبع: etemadonline-668696

برچسب ها
نسخه اصل مطلب