جستجو
رویداد ایران > رویداد > سیاسی > امام جمعه اردبیل: اگر پزشکیان در کابینه از هر دو جناح استفاده کند، اولین شخصی است که بعد از رهبری تعلقات حزبی را کنار می‌گذارد

امام جمعه اردبیل: اگر پزشکیان در کابینه از هر دو جناح استفاده کند، اولین شخصی است که بعد از رهبری تعلقات حزبی را کنار می‌گذارد

عاملی، امام جمعه اردبیل یادآور شد: معنای این سخن این است که در کابینه از افراد متخصص هر دو جناح استفاده خواهد شد بسیار بعید است چنین اتفاقی بیفتد، ولی اگر محقق شود پزشکیان اولین شخصی است که بعد از مقام معظم رهبری تعلقات حزبی را کنار می‌گذارد و بر قابلیت‌های ذاتی اکتفا می‌کند همه منتظر هستیم تا ببینیم آیا بین سخن و عمل فاصله‌ای هست یا نه؟

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: حمایت تمام عیار رهبر انقلاب از رئیس جمهور منتخب موجب امیدواری بزرگ برای رئیس جمهور است و همه ما دستور رهبر انقلاب را وظیفه شرعی خود می‌دانیم و در تمام مراحل خیرخواه رئیس جمهور محترم خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل با اشاره به بیانات اخیر امام خامنه‌ای در خصوص لزوم حمایت و همکاری با رئیس جمهور منتخب اظهار کرد: حمایت تمام عیار رهبر انقلاب از رئیس جمهور منتخب و دستور به تمام ارکان نظام که با ایشان همکاری کنند و بیان اینکه موفقیت ایشان موفقیت همه ماست هم موجب امیدواری بزرگ برای رئیس جمهور است و هم هشدار که فردا اگر در حل مشکلات موفق نشدند نگویند که نگذاشتند ما کار کنیم.

وی تصریح کرد: همه ما دستور رهبر انقلاب را وظیفه شرعی خود می‌دانیم و در تمام مراحل خیرخواه رئیس جمهور محترم خواهیم بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: فرمایش رئیس جمهور منتخب که ما احتیاج داریم که تصمیم‌های سخت بگیریم اقتضا می‌کند که تمام ملت در تصمیم گیری‌های کلان برای اصلاح امور با ایشان همکاری کنند.

وی با بیان اینکه اجرای تصمیم‌های سخت جز با همراهی اراده ملی مقدور نخواهد بود، ادامه داد: رئیس جمهور منتخب جمله‌ای گفتند که آرزوی تمام ایرانی‌هاست‌ای کاش بتوانند به آن عمل کنند ایشان گفتند قدم اول این است که کابینه‌ای که وفاق ملی در آن نهفته است انتخاب کنیم اگر جناحی، دسته‌ای و حزبی بخواهیم عمل کنیم به ضلالت می‌افتیم.

امام جمعه اردبیل یادآور شد: معنای این سخن این است که در کابینه از افراد متخصص هر دو جناح استفاده خواهد شد بسیار بعید است چنین اتفاقی بیفتد، ولی اگر محقق شود پزشکیان اولین شخصی است که بعد از مقام معظم رهبری تعلقات حزبی را کنار می‌گذارد و بر قابلیت‌های ذاتی اکتفا می‌کند همه منتظر هستیم تا ببینیم آیا بین سخن و عمل فاصله‌ای هست یا نه؟

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به حضور اخیر نتانیاهو در کنگره آمریکا تصریح کرد: آمریکا با آوردن نتانیاهو به کنگره و اجازه صحبت به او و کف زدن به او ثابت کرد که بزرگترین حامی تروریسم در دنیاست.

نماینده، ولی فقیه در استان اردبیل ادامه داد: اعضای کنگره ۵۳ بار به این قاتل دروغگو کف زدند و بار‌ها به احترام او روی پای خود ایستادند هر کف زدن کارت سبز به جنایت کاران اسرائیل بود که به کشتار خود ادامه بدهید و کودکان و زنان بیشتری را بکشید.

امام جمعه اردبیل گفت: آوردن نتانیاهو به کنگره و استقبال داغ از او توسط اعضای کنگره نشان داد که خون ۴۰ هزار انسان بی‌گناه که بخش مهمی از آن‌ها را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند در واقع از دستان آمریکا می‌ریزد آن‌ها مجبور به کف زدن بودند، چون آن‌ها به نتانیاهو سلاح داده بودند همان‌ها ۱۳ میلیارد دلار تصویب کردند تا ارتش اسرائیل با آن خود را مجهز نماید.

امام جمعه اردبیل اظهار کرد: دولت جدید ایران باید به این نکته خوب دقت کند و بداند که در مذاکره با چه موجودات خطرناکی طرف است و بیهوده توقع عقلانیت و احترام از آن‌ها نداشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: اعضایی که در کنگره به نتانیاهو کف زدند ثابت کردند که دموکراسی غربی، دموکراسی قتل، نسل کشی و خونریزی است و هیچ ربطی به حقوق بشر، آزادی و عدالت ندارد.

آیت الله عاملی ادامه داد: یک فاجعه بزرگ در کنگره این بود که نتانیاهو گفت من حتی یک شهروند فلسطینی را نکشته‌ام این دروغی است که دنیا را متحیر کرد، اما کنگره این دروغ را پذیرفت و از همین نقطه معلوم می‌شود که در کنگره موجودات بسیار خطرناکی جمع شده و برای دنیا تصمیم می‌گیرند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: سخنان نتانیاهو از دم دروغ بود، اما کنگره این دروغ‌ها را پذیرفت و ثابت کردند که پول برای آن‌ها نه تنها بصیرت بلکه بصر هم نگذاشته است گزارشات معتبر می‌گوید اعضای کنگره به طور مستمر از آیپک حقوق می‌گیرند آن‌ها از اول طوفان الاقصی هر کدام به صورت مستمر دو هزار دلار از آیپک گرفته اند.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: نتانیاهو ۴۰ هزار نفر را کشته اسم آن را تمدن و اسم حماس را بربریت گذاشت و کنگره این سخن مشمئز کننده را پذیرفت و ثابت کرد که در آمریکا اصطلاحات سیاسی مفاهیم خود را از دست داده‌اند و در دیدگاه آن‌ها فرقی بین خیر و شر نیست و این نهایت انحطاط و ننگ بزرگ بر پیشانی بشریت است.

امام جمعه اردبیل افزود: نتانیاهو گفت حتی یک فرد غیرنظامی را در غزه نکشته‌ایم او راست می‌گوید، چون آن‌ها حتی اطفال فلسطینی را تروریست می‌دانند و با این مطلب تصریح کرده اند که حتی کودکان غزه برای ما هدف هستند.

خطیب جمعه اردبیل گفت: اگر نتانیاهو در پارلمان اسرائیل سخنرانی می‌کرد برای او این قدر کف نمی‌زدند و این قدر به احترام سخنان او روی پا نمی‌ایستادند.

وی با اشاره به این اظهارات نتانیاهو مبنی براینکه تظاهر کنندگان علیه وی در سفر به آمریکا مزدوران ایران هستند، گفت: بر اساس سخن او باید گفت این عزت بزرگی برای ایران است که توانسته سیل جمعیت را در آمریکا علیه اسرائیل بسیج کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: آمدن نتانیاهو به کنگره آمریکا کاملاً نشان می‌دهد که آمریکا با دست یهودی‌ها اداره می‌شود و آیپک تصمیم گیرنده اصلی است و کاملاً نشان می‌دهد که آمریکا قلعه دموکراسی نیست بلکه فرسخ‌ها با دموکراسی فاصله دارد نتانیاهو با این حضور شنیع خود در کنگره به رئیس جمهور آینده آمریکا پیام داد که حواست را جمع کن کشور شما و پارلمان شما دست ما یهودی‌هاست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل در ادامه با تبیین طرح جدید مصوب در شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل مبنی بر چگونگی نصب مدیر غیر سیاسی در آموزش و پرورش تصریح کرد: آموزش و پرورش به خاطر داشتن جمعیت انبوه مورد توجه نمایندگان مجلس و جناح‌های سیاسی است به همین جهت در غالب ادوار، مدیریت آموزش و پرورش یا وابسته به نماینده است یا وابسته به جناح سیاسی و این طبعاً خط بطلانی بر شایسته سالاری در حساس‌ترین نهاد فرهنگی، علمی و تربیتی کشور است.

امام جمعه اردبیل افزود: ما سال‌ها در این خصوص برای استقلال آموزش و پرورش تلاش کردیم، اما به جایی نرسید، چون قدرت مخالفین بیشتر از ما بود تا اینکه ناچار شدیم در شورای فرهنگ عمومی استان تصویب کنیم که مدیر آموزش و پرورش باید با مکانیسمی که شورا تعیین می‌کند انتخاب شود این موضوع به کادر فنی محول شد و در آنجا معلمین و مدیران کارکشته بعد از تحقیق فراوان به این نتیجه رسیدند که مدیر آموزش و پرورش باید توسط روسای بالای ۵ سال سابقه مدیریت نواحی و مناطق به علاوه دو نفر متخصص حوزه فرهنگی و تربیتی تعیین گردد.

وی افزود: این عزیزان برای ارزیابی پنج شاخص دارند: یک، دارای برنامه مدون مبتنی بر سند تحول بنیادین داشته باشند؛ دو، دارای کارنامه موفق در اجرای برنامه‌های تحولی باشند؛ سه، توان مدیریتی لازم برای ایجاد تغییرات اساسی در آموزش و پرورش داشته باشند؛ چهار، وابستگی سیاسی و جناحی نداشته و در چهارچوب قانون و شرع حرکت کند؛ پنج، اهل تدین بوده و تعهد و روحیه انقلابی داشته باشند.

آیت الله عاملی گفت: این روسا بعد از تحقیق سه نفر را به استاندار معرفی می‌کنند تا یک نفر را انتخاب کنند. امتیاز بزرگ این سیستم این است که مدیر با خرد جمعی انتخاب می‌شود در نتیجه هیچ کس نمی‌تواند به این سبک ایراد بگیرد هر کس ایراد بگیرد معلوم می‌شود دنبال نفع شخصی یا گروهی است.

آیت الله عاملی گفت: من از تمام هم‌وطنان در تمام استان‌ها می‌خواهم به این طرح بپیوندند و از آن حمایت کنند تا آموزش و پرورش اعتلا پیدا کند به احتمال زیاد نه نمایندگان به این طرح اجازه خواهند داد و نه جناح سیاسی حاکم، مگر اینکه ملت ما خود در صحنه حضور داشته باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: در هر صورت ما بعد از ارائه طرح رو سفید هستیم طبعاً بعد از مخالفت اگر سیئه‌ای و ناهنجاری رخ دهد مسئولیت آن با کسانی است که مخالفت کردند توجه شود که شورای فرهنگی عمومی یک نهاد رسمی با ریاست نماینده، ولی فقیه و معاونت استاندار است و عالی‌ترین مرکز تصمیم گیری برای فرهنگ است.

امام جمعه اردبیل گفت: من از تمام خانواده‌هایی که بر تربیت فرزندان خود حساس هستند و همچنین از خانواده بزرگ آموزش و پرورش می‌خواهم از این طرح حمایت کنند و همه توجه کنند که اصلاح و اقتدار آموزش و پرورش مساوی با اقتدار علم و فرهنگ کشور خواهد بود.

وی در پایان در خصوص روز اردبیل اظهار داشت: بر خلاف سال‌های قبل که برنامه‌های معمولی اجرا می‌شد امسال دست اندرکاران تصمیم گرفتند از شخصیت‌های بین المللی در روز اردبیل استفاده شود تا سخنان آن‌ها به عنوان سند تاریخی ثبت گردد، اما از طرف آن‌ها مشکلاتی جهت تنظیم وقت ایجاد شد و این باعث شد تا برنامه به تاخیر بیفتد.

آیت الله عاملی گفت: تاخیر برنامه، اما بالا بودن کیفیت آن برای ما بهتر از اجرای برنامه‌های سطحی است و امیدواریم در آینده نزدیک برنامه خوبی با حضور شخصیت‌های علمی داخلی و خارجی برگزار شود.

منبع: fararu-757725

برچسب ها
نسخه اصل مطلب