جستجو
رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > تجمع فروشندگان در بازار خودرو/ بساط خودروهای میلیاردی جمع شد؛ قیمت‌ این 2 محصول پایین آمد

تجمع فروشندگان در بازار خودرو/ بساط خودروهای میلیاردی جمع شد؛ قیمت‌ این 2 محصول پایین آمد

اقتصادنیوز: بررسی بازار خودرو در پایان اولین هفته از مرداد ۱۴۰۳ از ارزان شدن اکثر خودروهای پُرتقاضا حکایت دارد.

به گزارش اقتصادنیوز، بازار خودرو در میان محصولات پُرتقاضای خودروسازان دیگر محصولی با قیمت میلیاردی ندارد. بررسی خبرنگار اقتصادنیوز نشان می دهد؛ دنا پلاس با گیربکس اتوماتیک آپشنال و تارا V4 LX با گیربکس اتوماتیک حدود دو هفته پیش با قیمت های بالای یک میلیارد تومان از سوی فروشندگان عرضه می شد؛ اما این دو خودرو طی دو هفته با کاهش قیمت روبرو شدند تا دیگر محصولات میلیاردی بازار خودرو نباشند.

به نظر می رسد دلیل این اتفاق را باید در انتشار خبر ابلاغ آیین نامه اجرایی واردات خودروهای دست دوم توسط سرپرست دولت سیزدهم دانست. دنا پلاس با گیربکس اتوماتیک آپشنال در نیمه تیر امسال با قیمتی حدود یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان در بازار حاضر بود؛ اما این خودرو در پایان هفته سوم تیر ۱۴۰۳ با افت حدود ۲۰ میلیون تومانی قیمتش به حوالی یک میلیارد و ۳۰ میلیون تومان رسید. به گزارش اقتصادنیوز، مشتریان دنا برای در اختیار گرفتن خودروی مورد علاقه خود در پایان هفته چهارم تیر سال جاری باید پیش از رفتن به بازار حساب خود را حدود یک میلیارد تومان شارژ می کردند. این خودرو در پایان هفته ابتدایی مرداد ۱۴۰۳ با سقوط به کانال ۹۰۰ میلیون تومانی با قیمتی حول و حوش ۹۶۵ میلبون تومان در بازار داد و ستد شد.

خبر مرتبط
فرار مشتریان از بازار خودرو/ قیمت‌ها پایین آمد+ فیلم

اقتصادنیوز: خبر واردات خودروهای کارکرده مشتریان را از بازار خودرو فراری داد. خروج متقاضیان خودرو سبب شد تا فروشندگان مجبور شوند قیمت‌های خود را به امید پیدا کردن مشتری کاهش دهند.

بنابراین شاهد هستیم که دنا پلاس با گیربکس اتوماتیک آپشنال طی حدود چهار هفته نزدیک به ۸۵ میلیون تومان از قیمت خود را از دست داد. براساس بررسی خبرنگار اقتصادنیوز، ریزش قیمت این محصول اتوماتیک ایران خودرو به زبان درصد حول و حوش هشت درصد برآورد می شود. حال سراغ دیگر محصول میلیاردی بازار یعنی تارا V4 LX با گیربکس اتوماتیک می رویم این خودرو در نیمه تیر امسال با قیمتی حدود یک میلیارد و ۸۰ میلیون تومان از سوی فروشندگان عرضه می شد؛ اما در پایان سومین هفته از اولین ماه تابستان سال جاری قیمتش با افتی حدود ۶۵ میلیون تومانی به نزدیکی های یک میلیارد و ۱۵ میلیون تومان رسید.

فروشندگان تارا V4 LX با گیربکس اتوماتیک در هفته منتهی به ۲۸ تیر ۱۴۰۳ حاضر بودند خودروی خود را در قبال دریافت حول و حوش ۹۹۰ میلیوم تومان واگذار کنند. متقاضیان در پایان اولین هفته از دومین ماه تابستان سال جاری برای دراختیار گرفتن  تارا V4 LX با گیربکس اتوماتیک باید حدود ۹۴۰ میلیون تومان پرداخت می کردند. به گزارش اقتصادنیوز، شاهد هستیم تارا V4 LX با گیربکس اتوماتیک از نیمه تیر تا پایان اولین هفته از مرداد ۱۴۰۳ کاهش قیمتی حدود ۱۴۰ میلیون تومان را به خود دید. این افت قیمت به زبان درصد حول و حوش ۱۳ درصدی را به خود دیده است.

خالی شدن بازار از خودروهای میلیاردی سبب شد تا فروشندگان این خودروها ترجیح دهند هر چه زودتر خودروی در اختیار خود را به بازار آورده و واگذار کنند. این اقدام سایر فروشندگان را هم به فکر انداخت حضور پُررنگ تری در بازار داشته باشند بنابراین می توان گفت فروشندگان در بازار خودرو تجمع کردند. بررسی های خبرنگار اقتصادنیوز نشان می‌دهد؛ برخی از تحلیلگران معتقدند خودروهای کارکرده خارجی راه درازی تا رسیدن به بازار خودروی کشور دارند؛ اما به رغم کاهش اثر ورود خودروهای دست دوم خارجی به بازار، قیمت ها کشش افزایشی شدن ندارند.

به گزارش اقتصادنیوز، تحلیلگران پیش بینی نوسان در بازه حدود قیمتی را برای خودروهای پُرتقاضای بازار تا پایان تابستان ۱۴۰۳ را محتمل ترین گزینه می دانند.

منبع: eghtesadnews-662180

برچسب ها
نسخه اصل مطلب