جستجو
رویداد ایران > استان ها > گلستان > رسانه‌ها صدای کشاورزان استان گلستان در سطح ملی و مطالبه از «رئیس جمهور منتخب» باشند

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران

رسانه‌ها صدای کشاورزان استان گلستان در سطح ملی و مطالبه از «رئیس جمهور منتخب» باشند

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تأکید بر اینکه کشاورزان استان گلستان، بیش از 40 روز غذای کشور را تأمین می‌کنند، افزود: رسانه‌ها صدای کشاورزان استان در سطح ملی و مطالبه از دکتر مسعود پزشکیان «رئیس جمهور منتخب» باشند.

 سیدهامان هاشمی در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان با اشاره به اینکه از دیرباز مشکلات کلانی در بخش کشاورزی استان داریم، گفت: رسانه‌ها باید صدای کشاورزان را به دولت چهاردهم برسانند.

وی با بیان اینکه یک سری مشکلات در بخش کلان کشاورزی کشور از قبیل کم‌آبی و خرده مالکی داریم که چالش‌های مهمی هستند، ادامه داد: بخشی از مشکلات هم در سطح استان وجود دارد که باید از دولت چهاردهم مطالبه شود.

وی با بیان اینکه استان گلستان عهده دار تامین ۴۰ روز امنیت غذایی کشور است اظهار کرد: گلستان استانی تعیین کننده در بخش کشاورزی است اما براساس جایگاه و لیاقت خود در سطح ملی دیده نمی‌شود.

 

وی  با اشاره به مشکلات کم آبی که از دیرباز گریبانگیر کشور است، ادامه داد: مسائل کلانی در بخش کشاورزی وجود دارند که ارتباطی به دولت فعلی و قبلی ندارد و خرده مالکی باعث تاخیر در رشد کشاورزی صنعتی شده است و امیدواریم وزیر کشاورزی با وزنی متفاوت در کابینه دولت جدید به این نیازمندی ها توجه ویژه ای داشته باشد.

 

رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان ظرفیت بخش خصوصی را در تحقق اهداف کشاورزی گسترده خواند و ادامه داد: باید در تصمیم سازی ها و جهت گیری ها منافع بخش خصوصی را دیده و در ریل گذاری‌ها از ظرفیت این بخش استفاده کنیم تا شاهد تحرک بیشتری در دولت جدید بوده و قدم‌های استواری در راستای اصل۴۴ قانون اساسی برداریم.

 

سید هامان هاشمی با اشاره به اینکه کمیسیون کشاورزی در ستاد تسهیل استان دارای کرسی ثابتی نیست، بیان کرد: شاید با توجه به تاکیدی که بر کشاورزی محور بودن استان می‌شود باید عزیزان متولی در استانداری نگاه ویژه ای به این موضوع داشته و مشکلات بخش کشاورزی به عنوان موضوع ثابت در ستاد تسهیل مطرح شود.

وی از انجام مکاتبات رایزنی‌هایی در سطح کلان کشوری برای رفع مشکلات موجود در کشت جو، گندم، کلزا، سیب‌زمینی و گوجه‌فرنگی خبر داد و خاطرنشان کرد: تنها مرز خروجی و صادراتی در استان گلستان مرز «اینچه‌برون» است که باید زیرساخت‌های دسترسی راه و سایر زیرساخت‌ها در کشور ترکمنستان با تعاملات بین‌المللی دولت چهاردهم ایجاد شود تا برای استان سودآور باشد.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان با تأکید بر اینکه «شورای گفت‌وگو» برای طرح مشکلات بخش خصوصی بسیار مهم است، اضافه کرد: رسانه‌ها در موارد و مصوبات ارائه شده در این شورا نظارت و انعکاس لازم را داشته باشند.

وی «تولید» را مهمترین فرمان مقام معظم رهبری طی سال‌های اخیر برای خروج از بحران اقتصادی دانست و گفت: در این زمینه بخش خصوصی سکان‌دار است و می‌توانند گام‌های بزرگی را بردارد.

هاشمی با تأکید بر اینکه در دیپلماسی اقتصادی و سیاسی باید به فعالان اقتصادی توجه ویژه شود، تصریح کرد: باید از شعار فاصله بگیریم و با اصلاحات اساسی در رفتار با فعالان اقتصادی و ریل‌گذاری درست شاهد رشد صادرات باشیم.

 

 

برچسب ها
نسخه اصل مطلب