جستجو
رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > توقف در این مکان‌ها، ۱۰۰ هزار تومان جریمه دارد

توقف در این مکان‌ها، ۱۰۰ هزار تومان جریمه دارد

بر اساس نرخ جدید جریمه‌های رانندگی، توقف وسایل نقلیه در محل‌هایی که تابلوی «توقف مطلقا ممنوع» در آن نصب شده در کلانشهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد تجاری - صنعتی ۱۰۰ هزار تومان جریمه درپی خواهد داشت. همچنین در سایر شهر‌ها مبلغ جریمه برای این تخلف ۸۰ هزار تومان و در روستا‌ها و راه‌های روستایی نیز مبلغ آن ۳۰ هزار تومان است.

توقف وسایل نقلیه در محلی که تابلوی «توقف مطلقا ممنوع» نصب شده برابر نرخ جدید جرائم رانندگی، ۱۰۰ هزار تومان جریمه درپی دارد.

به گزارش ایسنا، از ۲۳ تیرماه سال‌جاری و بر اساس ابلاغ محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری، مبالغ جرائم رانندگی افزایش پیدا کرد و پس از این تاریخ، رانندگان متخلف با نرخ جدید که مبالغ آن افزایش چشمگیری داشته است؛ جریمه می‌شوند. جریمه‌هایی که هدف از آن بازدارندگی و کاهش وقوع حوادث رانندگی و همچنین افزایش نظم ترافیکی اعلام شده است.

بر اساس نرخ جدید جریمه‌های رانندگی، توقف وسایل نقلیه در محل‌هایی که تابلوی «توقف مطلقا ممنوع» در آن نصب شده در کلانشهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد تجاری - صنعتی ۱۰۰ هزار تومان جریمه درپی خواهد داشت.

همچنین در سایر شهرها مبلغ جریمه برای این تخلف ۸۰ هزار تومان و در روستاها و راه‌های روستایی نیز مبلغ آن ۳۰ هزار تومان است.

رانندگان باید توجه داشته باشند در محل‌هایی که چنین تابلویی نصب شده، حتی در صورت حضور در پشت فرمان نیز احتمال جریمه شدن آنان وجود دارد چرا که نصب چنین تابلویی به این معناست که هیچگونه توقفی حتی برای چند ثانیه نیز نباید در این محل انجام شود.

در گذشته این تخلف، تنها ۴۰ هزار تومان جریمه داشت که مبلغ آن در بازنگری انجام شده بیش از دو برابر افزایش داشته است.

منبع: fararu-757621

برچسب ها
نسخه اصل مطلب