جستجو
رویداد ایران > چندرسانه ای > ویدئو > (ویدئو) تقلید عجیب یک ماجراجو از رژیم ترسناک کوسه ببری به مدت ۴۸ ساعت

(ویدئو) تقلید عجیب یک ماجراجو از رژیم ترسناک کوسه ببری به مدت ۴۸ ساعت

تلاش برای سریع‌تر شنا کردن از یک کوسه ماکو یا انجام پرشی بلندتر از یک کوسه سفید بزرگ شاید غیرممکن به نظر برسد. اما جالب است بدانید که بزرگ‌ترین چالش راس هیچ نیازی به ورزش نداشت.

راس ادگلی، مربی پرورش اندام معروف، در مستند جدیدش به نام «کوسه در برابر راس ادگلی» (Shark Vs. Ross Edgley)، با خطرناک‌ترین شکارچیان زمین در زیستگاهشان روبرو می‌شود.

تلاش برای سریع‌تر شنا کردن از یک کوسه ماکو یا انجام پرشی بلندتر از یک کوسه سفید بزرگ شاید غیرممکن به نظر برسد. اما جالب است بدانید که بزرگ‌ترین چالش راس هیچ نیازی به ورزش نداشت.

راس ۴۱,۱۰۳ کالری شامل پیتزا، برگر، دو صبحانه کامل انگلیسی و هفت لیتر کرم کاستارد را مصرف کرد، به امید اینکه بتواند به اندازه یک کوسه ببری که به «سطل زباله» دریا معروف است، غذا بخورد.

در چند سال اخیر فستینگ یا روزه گرفتن خیلی مد شده، اما فکر می‌کنم ما انسان‌ها می‌توانیم چیز‌های زیادی از فستینگ و خورد و خوراک کوسه‌ها یاد بگیریم.

این ایده زمانی که راس در بریتانیا شنا می‌کرد، به ذهنش رسید. در این مدت، یک کوسه عظیم‌الجثه و بی خطر به نام کوسه آسوده یا آفتاب‌خوار، کیلومتر‌ها در کنار او شنا کرد.

دانشمندان معتقدند که اولین کوسه‌ها حدود ۴۲۰ میلیون سال پیش زندگی می‌کردند. یعنی قدمت این موجودات از درختان و حلقه‌های سیاره زحل هم بیشتر است!

بدن انسان از ۴۰ الی ۴۵ درصد عضله تشکیل شده، در حالی که کوسه‌ها ۶۵ درصد عضله دارند و حتی استخوانی هم ندارند که آن‌ها را کُند کند.

این ویژگی‌ها به آن‌ها امکان دستیابی به برخی از شگفت‌انگیزترین دستاورد‌های ورزشی در طبیعت را می‌دهند.

کوسه‌های ببری هزاران کیلومتر بدون غذا مهاجرت می‌کنند، اما وقتی لاشه یک نهنگ یا پوسته یک لاک‌پشت را پیدا می‌کنند، به‌طور کامل آن را می‌خورند.

کوسه‌های ببری تقریباً هر چیزی را از خرچنگ‌ها و مار‌های دریایی سمی تا تکه‌هایی از بدن کوسه‌های بدشانس در نزدیکی خود را می‌خورند.

کوسه‌های ببری می‌توانند در یک وعده غذایی آنقدر بخورند که غذا معده‌شان را پر کند و در گلویشان جمع شود تا بتوانند آن را هضم کنند.

این موجودات گوشتخوار اقیانوس با ذخیره کردن چربی وعده‌های بزرگ در کبدشان می‌توانند تا ماه‌ها هیچ چیزی نخورند.

هنگامی که روزه طولانی مدت راس تمام شد، او مانند یک کوسه ببری، معده خود را با یک وعده غذایی مناسب یک شکارچی برتر پر کرد.

همه این مراحل علمی و سیستماتیک بود. باید بلافاصله آب می‌خوردم. سپس نوبت ویتامین‌ها و مواد معدنی بود، بنابراین یک «اسموتی هالک» با سبزیجات، کرم دبل و بستنی درست کردیم. فوق‌العاده است!

راس به همراه دکتر مایک هایت‌هوس به باهاما سفر کرد تا میزان غذایی که یک کوسه ببری می‌تواند در یک گاز بخورد را اندازه‌گیری کنند. آن‌ها دریافتند که یک کوسه ببری می‌تواند ۲۰,۰۰۰ کالری را در یک گاز بخورد!

راس توانست حدود ۲۸ درصد از کالری که یک کوسه ببری می‌تواند در طول یک روز مصرف کند را بخورد.

28

با این حال، این چالش خالی از دستاورد نبود. یکی از نتایج جالب این بود که او هیچ عارضه گوارشی را تجربه نکرد. چراکه بدنش به دلیل روزه ۲۴ ساعته، تمام غذایی که خورده بود را به خوبی جذب کرد.

منبع: روزیاتو

منبع: faradeed-198750

برچسب ها
نسخه اصل مطلب