جستجو
رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > آغاز اجرای طرح «۹ در ۹۹» در مدیریت عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان سمنان

آغاز اجرای طرح «۹ در ۹۹» در مدیریت عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان سمنان

آغاز اجرای طرح «۹ در ۹۹» در مدیریت عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان سمنان
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان از آغاز اجرای طرح «۹ در ۹۹» در مدیریت عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان در سالجاری خبر داد.

منظمی رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان گفت: در سیاست‌های ابلاغی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در سال‌جاری ۹ برنامه راهبردی در دست انجام است، که مشهور به طرح «۹ در ۹۹» است.

او افزود: کاداستر اراضی ملی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی، مدیریت بهره‌برداری از مراتع، تشخیص و تعیین حدود ذخیره گاه‌های جنگلی، تعیین تکلیف مدیریت پارک‌های جنگلی در سطح عرصه‌های منابع طبیعی، توسعه زراعت چوب و ساماندهی بهره‌برداری از محصولات فرعی در جنگل‌ها و مراتع از جمله فعالیت‌های ۹ گانه است.

منظمی ابراز داشت: اخذ حقوق دولتی و تقویت منابع اعتباری حاصل از فعالیت‌های اقتصادی در عرصه‌های منابع طبیعی، توسعه دولت الکترونیک در فضای کاری ادارات و ارتباطات با مردم و تقویت و توسعه صندوق‌های حمایت از بخش منابع طبیعی از دیگر فعالیت‌های ۹ گانه منابع طبیعی در سال جاری است و هم‌چنین چهار طرح محوری آبخیزداری و آبخوان‌داری، مقابله با بیابان‌زدایی و صیانت از جنگل‌های کشور از جمله این اقدامات است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان در ادامه بیان کرد: فعالیت‌های ۹ گانه جهش قابل توجهی در مدیریت عرصه‌های منابع طبیعی را به دنبال دارد و در تمامی حوزه‌های شهرستان از هم‌اکنون اقدامات لازم در راستای تحقق اهداف سازمان برای سال‌جاری آغازشده است که امیدواریم طی سال جهش تولید بتوانیم با تولید گیاهان دارویی، زراعت چوب و جنگل‌کاری‌های چند منظوره و عملکرد شایان توجهی برای منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارائه نمائیم.

    
برچسب ها
نسخه اصل مطلب