جستجو
رویداد ایران > رویداد > سیاسی > رئیس‌جمهور می‌مانم

رئیس‌جمهور می‌مانم

بایدن می‌گوید که به وظایفش به عنوان رئیس‌جمهور ایالات متحده ادامه خواهد داد.

به گزارش شبکه شرق، «جو بایدن» در نخستین سخنرانی پس از کناره‌گیری از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا گفت: «در شش ماه آینده، به وظایفم به عنوان رئیس‌جمهور ایالات متحده ادامه خواهم داد.»

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا سخنان کوتاه خود را از دفترش در کاخ سفید با صحبت در مورد عشق خود به آمریکا و افتخار خدمت به عنوان رئیس‌جمهور آغاز کرد. 

صحبت‌های  «جو بایدن» در این سخنرانی یازده دقیقه‌ای، در حالی که هرگز نام «دونالد ترامپ» را به زبان نیاورد، با تمرکز بر دستاوردهای دوره ریاست‌جمهوری‌اش و عهد برای ادامه مبارزه برای اولویت‌های‌اش، با ارجاعاتی به آنچه که او معتقد است تهدید وجودی این کاندیدای جمهوری‌خواه برای ارزش‌های کشورش است، بود.

او افزود: «به این دفتر احترام می‌گذارم، اما «کشورم را بیشتر دوست دارم. این افتخار زندگی من بوده که به عنوان رئیس جمهور شما خدمت کنم. اما، در دفاع از دموکراسی، که در خطر است، فکر می‌کنم از هر عنوانی مهم‌تر است. از کار کردن برای مردم آمریکا لذت می‌برم، اما این وظیفه مقدس که به موضوع به کمال رساندن اتحاد ما مربوط می‌شود، مربوط به من نیست، به شما، خانواده‌ها و آینده شما مربوط می‌شود.»

بایدن اضافه کرد: «این درباره «ما مردم» است. ما هرگز نمی‌توانیم آن را فراموش کنیم. ایالات متحده آمریکا باید میان عقب رفتن یا پیشرفت و اتحاد و تفرقه یکی را انتخاب کند. در آمریکا هیچ جایی برای خشونت سیاسی و هر گونه خشونت دیگری وجود ندارد.»

رئیس‌جمهور آمریکا با بیان اینکه آمریکا جای حکومت دیکتاتور‌ها نیست، ادامه داد: «چشم‌اندازم برای آینده آمریکا و جهانی شایسته، چهار سال دیگر بود، اما هیچ چیز نباید مقابل دموکراسی بایستد. وقتی رئیس جمهور شدم، دموکراسی آمریکا در خطر بود و اکنون نیز در خطر است. آمریکا جای حاکمیت مردم است و باید برای حفظ دموکراسی با هم متحد شویم.»

بایدن اضافه کرد: «در شش ماه آینده، به وظایفم به عنوان رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا ادامه خواهم داد. در مدت باقی‌مانده از مسئولیتم، از آزادی‌های فردی و حق رای دادن و انتخاب مردم دفاع خواهم کرد.»

او ادامه داد: «من به هر قیمتی که باشد در خدمت آمریکایی‌ها خواهم بود. من حفظ امنیت و ثبات در خاورمیانه و مناطق مختلف جهان و رونق ایالات متحده را تضمین خواهم کرد.»

بایدن همچنین تاکید کرد: «من به کار برای پایان دادن به جنگ غزه و ایجاد صلح در خاورمیانه ادامه خواهم داد. من همچنین برای قوی نگه داشتن ناتو کار خواهم کرد.»

بایدن در سخنانش گفت: «ما ناتو را قوی‌تر نگه می‌داریم و آن را قدرتمندتر و متحدتر از هر زمان دیگری در تمام تاریخمان خواهم کرد. همچنین من برای پایان دادن به جنگ در غزه، بازگرداندن همه گروگان‌ها (اسیران صهیونیست) به خانه، ایجاد صلح و امنیت در خاورمیانه و پایان دادن به این جنگ، به کار خود ادامه می‌دهم.»

او افزود: «ما همچنین شبانه‌روز کار می‌کنیم تا آمریکایی‌هایی را که به اشتباه در سراسر جهان بازداشت شده‌اند به خانه بازگردانیم. طی دهه‌های آینده، آمریکا باید بین حرکت به جلو یا عقب‌نشینی یکی را انتخاب کند.»

جو بایدن گفت: «کامالا هریس (معاون رئیس جمهور آمریکا) تجربه، عزم، صلاحیت و شایستگی لازم برای رهبری کشور را دارد.»

بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده خطاب به ملتش گفت کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور و نامزد احتمالی دموکرات‌ها، شریک و رهبر باورنکردنی برای این کشور است. بایدن گفت: «مایلم از معاون رئیس جمهور بزرگمان، کامالا هریس تشکر کنم. او باتجربه، سرسخت، تواناست. او یک شریک باورنکردنی برای من و یک رهبر برای کشور ما بوده است. اکنون، انتخاب با شما، مردم آمریکاست.»

منبع: sharghdaily-938017

برچسب ها
نسخه اصل مطلب