جستجو
رویداد ایران > رویداد > AMD عرضه پردازنده‌های Ryzen 9000 را به تعویق انداخت

AMD عرضه پردازنده‌های Ryzen 9000 را به تعویق انداخت

عرضه پردازنده‌های AMD Ryzen 9000 به‌دلیل عدم تأمین حدمورد انتظار این شرکت در خصوص مشخصات فنی این محصولات، یک یا دو هفته با تأخیر انجام می‌گیرد.

در جدیدترین اخبار فناوری و سخت‌افزار مطلع شدیم که AMD زمان عرضه محصولات جدید خود از سری Ryzen 9000 را عقب انداخته است. این خبر می‌تواند تأییدی بر ادعای مطرح شده در خصوص عدم دریافت نمونه آزمایشی پردازنده‌های جدید AMD توسط هیچ یک از رسانه‌های معتبر باشد. به نظر می‌رسد که AMD مدتی است که تصمیم به این کار داشته است و حالا خبر آن رسماً اعلام شده است.

AMD به‌طور رسمی اعلام کرد که زمان عرضه پردازنده‌های جدید Ryzen 9000 حدود یک یا دو هفته با تأخیر مواجه شده است. این شرکت اعلام کرد که واحدهای ارسال شده تاکنون به حد مورد انتظار نرسیدند و در نتیجه زمان عرضه دو مدل این محصولات به ۸ اوت سال جاری (۱۸ مرداد) موکول شده است. زمان عرضه باقی مدل‌ها نیز به ۱۵ اوت (۲۵ مرداد) منتقل شده است.

دو مدلی که زودتر به‌دست کاربران خواهند رسید، Ryzen 5 9600X و Ryzen 7 9700X هستند که در آینده Ryzen 9 9900X و Ryzen 9 9950X نیز به آن‌ها ملحق خواهند شد.

براساس توضیحات KitGuru، شرکت AMD توضیح داده است که باوجود انتشار برخی شایعات در رسانه‌ها، این مسئله به قضیه‌ی اورکلاک حافظه ارتباطی ندارد. بااین‌حال مشخص نکرد که دقیقاً چه چیزی از حد انتظار آن‌ها پایین‌تر بوده است.

AMD حالا با همکاری شرکای تجاری خود واحدهای مشکل دار را با نسخه‌ی جدید جایگزین خواهد کرد تا هیچ یک از خریداران محصولات نهایی این سری با مشکل خاصی مواجه نشوند. این شرکت هنوز جزئیات مربوط‌به قیمت این محصولات را اعلام نکرده است.

AMD حدود یک ماه پیش رسماً از تراشه‌های دسکتاپ سری Ryzen 9000، موسوم به Granite Ridge و برپایه معماری Zen5 رونمایی کرد. این تراشه‌های جدید تا حداکثر از دو چیپلت Zen5 برخوردار خواهند بود که هریک از آن‌ها از حداکثر ۸ هسته‌ی پردازشی تشکیل می‌شود تا مشابه سری Ryzen 7000 یا همان خانواده‌ی رافائل، پیکربندی ۱۶ هسته‌ای و ۳۲ رشته‌ی پردازنده‌های جدید تیم قرمز را تشکیل دهد. AMD همچنان به پشتیبانی از قابلیت SMT یا Simultaneous Multithreading ادامه می‌دهد؛ این ویژگی درحال حاضر برای پردازنده‌های Core Ultra 200 اینتل ارائه نشده است.

  • Ryzen 9 9950X با ۱۶ هسته، توان مصرفی ۱۷۰ وات و فرکانس بوست کلاک ۵.۷ گیگاهرتز
  • Ryzen 9 9900X با ۱۲ هسته، توان مصرفی ۱۲۰ وات و فرکانس بوست کلاک ۵.۶ گیگاهرتز
  • Ryzen 9 9700X با ۸ هسته، توان مصرفی ۶۵ وات و فرکانس بوست کلاک ۵.۵ گیگاهرتز
  • Ryzen 9 9600X با ۶ هسته، توان مصرفی ۶۵ وات و فرکانس بوست کلاک ۵.۴ گیگاهرتز

عرضه زودهنگام پردازنده‌های Ryzen 9000 این اجازه را به AMD می‌دهد تا سری Ryzen 9000X3D را برای عرضه با فاصله کوتاهی نسبت به پردازنده‌های Core Ultra 200 اینتل آماده کند که انتظار می‌رود طی سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۴ به‌دست مصرف‌کنندگان برسند.

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.

منبع: zoomg-370166

برچسب ها