جستجو
رویداد ایران > استان ها > فارس > تداوم قطعی و کم‌آبی در صدرا/توضیحات مدیرعامل آبفا و گلایه‌مندی شهروندان

تداوم قطعی و کم‌آبی در صدرا/توضیحات مدیرعامل آبفا و گلایه‌مندی شهروندان

به دنبال تداوم قطعی و کم آبی در بخش اعظمی از شهر جدید صدرا و پیگیری شماری از خبرنگاران در خصوص اینکه چرا با وجود وعده‌های مکرر، شاهد مشکلات تامین آب شرب در شیراز هستیم، بهمن بهروزی مدیرعامل آبفا شیراز، از طریق روابط عمومی به این موضوع واکنش نشان و توضیحاتی در توجیه بروز و تداوم این مشکل ارائه داد، اما شهروندانی که روزهای طولانی و گرم سال را بدون آب سرکرده‌اند، همچنان بر ضرورت رفع سریع مشکل تاکید و از پیش‌بینی نشدن آن گلایه می‌کنند.

مدیرعامل شرکت آبفا شیراز که گناه اصلی مشکل بی‌آبی شهر صدرا و قطعی مداوم شبکه آب را خارج از دایره مسئولیت این شرکت دانسته و به افزایش ساخت و ساز و جمعیت این شهر حواله داده، خشک شدن چاه و مشکلات شبکه توزیع آب را هم در بخشی از توضیحات خود عامل این مسئله ذکر کرده است.

به نقل از روابط عمومی آبفا شیراز، بهمن بهروزی در حالی منابع زیرزمینی را تامین کننده 70 تا 80 درصد از آب صدرا ذکر کرده که پیش از این اعلام شده بود با اجرای خط دوم آبرسانی از سد درودزن، وابستگی به چاه، برای تامین آب شهرستان شیراز که صدرا نیز بخشی از آن به شمار می‌رود، کاهش قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت.

بهروزی در عین حال با بیان اینکه در شهر صدرا 15 حلقه چاه موجود بوده که 2 حلقه از آن به دلیل خشکسالی های سال های قبل تر و افت سفره‌های زیرزمینی از دست رفته و مابقی نیز با افت 20 تا 30 لیتری دبی آب مواجه شده‌اند به طوریکه در این شهرجدید تابستان امسال 70 لیتر آب در ثانیه از دست رفته است!!

این مقام مسئول که بارها از توان مهندسی شرکت آبفا گفته بود، اکنون خشک شدن چاه‌های یاد شده را به دلیل آهکی بودن، غیرقابل پیش‌بینی دانسته و در عین حال از اجاره کردن 2 حلقه چاه کشاورزی از مجموعه اهل بیت و افزایش ظرفیت خط 2 آبرسانی از درودزن را برای جبران کاستی‌ها یادآور شده است.

به گزارش رویدادایران، بخشی از منابع آب زیرزمینی در شهرجدید صدرا، به دلیل ایجاد و توسعه بسیار سریع و گسترده و بدون نظارت باغ شهری‌ها، برداشت می‌شود. البته این اماکن اکثرا از شبکه آب این شهر نیز بهره‌مند هستند.

مدیرعامل آبفا شیراز در ادامه توضیحاتی که توسط روابط عمومی این شرکت در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته گفته است: ایستگاه پمپاژ نیز با تکمیل خط انتقال برق در مدار بهره برداری قرار گرفته که 70 تا 100 لیتر در ثانیه به دبی صدرا اضافه می‌کند اما بیشتر مربوط به شبکه آب فاز دوم این شهرجدید است.

بهروزی با اشاره به اینکه برخی شهروندان به دلیل اینکه محل سکونت آنان بالاتر از تراز مخزن یاد شده است، ساعاتی در شبانه‌روز آب نداشتند، گفت: برخی ساکنان مخزن ذخیره آب ندارند که باید نسبت به تامین آن اقدام کنند.

مدیرعامل آبفا شیراز، با بیان اینکه منابع مالی تخصیصی امسال هنوز نهایی نشده و فعالیت‌ها جزو دیون این شرکت است، ادامه داد: تلاش شده است ایستگاه پمپاژ اصلی و مخزن ذخیره انجام و ظرفیت 500 لیتر بر ثانیه از خط دوم برای صدرا بگیریم .

بهروزی خاطرنشان کرد: در صدرا بیش از 100هزار مشترک داریم که اگر فرض کنیم 50 درصد کولر آبی داشته باشند 16 هزار متر مکعب اب مصرف می شود که معاد 30درصد اب مورد نیاز شهر صدرا است و باید نصب سایبان و ... داشته باشیم.

مدیرعامل آبفا شیراز خاطرنشان کرد: همچنین آبیاری فضای سبز باید به ساعات پایان شبانه روز منتقل شود و با پیش بینی گرمای هوا در تابستان شده بود می طلبد شهروندان مدیریت مصرف داشته باشند تا از پیک گرما عبور کنیم .

بهروزی خاطرنشان کرد: لازم است زیرساخت های بیشتری را ایجاد کنیم و تامین اب مورد نیاز شهروندان انجام شود در برای برنامه بلند مدت استفاده از خط سوم ابرسانی از سد بشار نیز در دستور کار داریم.

به گفته وی  افزایش جمعیت صدرا در تابستان، افزایش ساخت و سازها و...در کنار مسائل زیرساختی به بحث مشکل ابی دامن زده است.

به گزارش رویدادایران، شهروندان ساکن در شهر جدید صدرا، با تاکید براینکه توضیحات ارائه شده از سوی مدیر عامل آبفا، قانع کننده نیست، گلایه‌مندی خود را از نحوه مدیریت بحرانی که قابل پیش‌بینی بود، ابراز و اعلام کردند.

ساکنان مناطقی از صدرا که طی سه هفته اخیر به شکل متناوب یا مستمر با قطع یا افت شدید آب مواجه بودند، تاکید دارند که وقتی طی شبانه‌روز، 15 ساعت قطعی آب وجود دارد، واحدهای مسکونی به ویژه مجتمع‌ها باید مخزن دارای چه مشخصاتی را داشته باشند که نیاز آنها را مرتفع کند.

از طرفی شماری از شهروندان ساکن در مجتمع‌های فاقد مخازن آب معتقد هستند که دستگاه‌های صادرکننده پروانه ساخت و بهره‌برداری و پایان کار، باید در نظارت‌های خود دقت بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام

برچسب ها
نسخه اصل مطلب