جستجو
رویداد ایران > استان ها > گلستان >  از مهم ترین کاربردهای فیبرنوری ،هوشمندسازی ساختمان است

مدیر مخابرات منطقه گلستان : 

 از مهم ترین کاربردهای فیبرنوری ،هوشمندسازی ساختمان است

مدیر مخابرات منطقه استان گلستان در همایش جایگاه هوشمند سازی در برند سازی ساختمانها گفت: امروزه یکی از مهم ترین کاربردهای فیبر نوری در هوشمندسازی ساختمان است.

غلامعلی شهمرادی در همایش جایگاه هوشمندسازی در برندسازی ساختمان که عصر روز سه شنبه برگزار شد، اظهار کرد:  آورده هوشمندسازی ساختمان آرامش، امینت و رفاه بهره برداران است همچنین موجب کاهش هزینه های تولید در صنعت ساختمان می شود.
مدیر مخابرات منطقه استان گلستان افزود: در هوشمندسازی ، شبکه از داده ها ایجاد می شود که امنیت ، کیفیت و سرعت این داده ها در بستر تبادل بسیار حائز اهمیت است .
وی با اشاره به این نکته که فیبر نوری کاربردهای متنوعی دارد، بیان کرد: امروزه یکی از مهم ترین کاربردهای این بستر مخابراتی در هوشمندسازی ساختمان است.
دکترغلامعلی شهمرادی  با تاکید بر اینکه در جهت توسعه فیبر نوری اقدامات خوبی صورت گرفته به مزیت های فیبر نوری در سالیان اخیر اشاره کرد و گفت: فیبر نوری سرعت و پهنای باند بسیار بالایی دارد و محدودیت ارایه سرعت در این سرویس وجود ندارد.
مدیر مخابرات منطقه گلستان افزود: کیفیت انتقال داده ها از دیگر مزیت های فیبر نوری است و طول عمر آن بر عکس سیم مسی که حداکثر ۱۵ سال بوده، بسیار بیشتر است.
وی اضافه کرد: در سیم مسی حداقل تا ۴ کیلومتر می توان انتقال داده داشته باشیم اما در فیبر نوری این محدودیت وجود ندارد و مخابرات دیگر قصد توسعه شبکه مسی را ندارد.
مدیر مخابرات منطقه استان گلستان یادآورشد فیبر نوری و هوشمند سازی ارزش افزوده بالایی برای ساختمان ها ایجاد می کند و خواسته ما از سازندگان این است که سیم کشی داخل ساختمان ها از مسی به فیبر نوری ارتقا پیدا کند.
دکتر غلامعلی شهمرادی گفت :  داده هایی که در هوشمند سازی ساختمان منتقل می شود بسیار مهم است لذا می طلبد بستر با کیفیتی برای انتقال این داده ها فراهم باشد و خوشبختانه استان گلستان در توسعه فیبر نوری پیشگام بوده و تمام شهرها و بیش از نیمی از روستاهای استان از فیبر نوری بهره مند هستند.
لازم به ذکر است همایش جایگاه هوشمند سازی در برند سازی ساختمانها بامشارکت مخابرات منطقه گلستان ، انجمن انبوه سازان ، سازمان نظام مهندسی استان گلستان و شرکت NEXIIO  برگزار شده است .

برچسب ها
نسخه اصل مطلب