جستجو
رویداد ایران > استان ها > گلستان >  واکسیناسیون رایگان ۴۰ هزار قلاده سگ در گلستان

مدیرکل دامپزشکی استان گلستان

 واکسیناسیون رایگان ۴۰ هزار قلاده سگ در گلستان

مدیرکل دامپزشکی استان گلستان از واکسینه ۴۰ هزار قلاده سگ به صورت کاملاً رایگان خبر داد و گفت: قیمت هر دوز واکسن هاری با احتساب هزینه تزریق برای سازمان دامپزشکی حدود ۵۰۰ هزار تومان است.

علی کاووسی در مصاحبه رادیویی با برنامه روزنه استان گلستان اظهار کرد: سال گذشته حدود ۴۰ هزار قلاده سگ به صورت کاملاً رایگان بر علیه بیماری هاری واکسینه شدند، برای جلوگیری از شیوع بیماری هاری سازمان دامپزشکی سالانه سگ‌های صاحب دار، سگ‌های گله و نگهبان را به صورت کاملا رایگان واکسینه می‌کند.

وی با بیان اینکه متولی جمع‌آوری و ساماندهی سگ‌های ولگرد و بلاحاحب با توجه به مصوبه وزارت کشور به استانداری‌ها محول شده، افزود: در نهایت این وظیفه از سوی استانداری در شهرها به شهرداری‌ها و در روستاهها به دهیاری‌ها محول شده و اعتبار بودجه ویژه تخصیص داده است.

مدیرکل دامپزشکی استان گلستان ادامه داد: بعد از جمع‌آوری و اسکان در پناهگاه‌هایی که از دامپزشکی مجوز گرفته‌اند با نظارت یک مسئول فنی و بهداشتی ، دامپزشکی واکسیناسیون بیماری هاری، سم پاشی و ضدعفونی سگ‌ها و محل اسکان آنها به عنوان عضوی از این کارگروه ساماندهی این سگها به صورت کاملا رایگان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته حدود ۴۰ هزار قلاده سگ به صورت کاملاً رایگان برعلیه بیماری هاری واکسینه کردیم، افزود: قیمت هر دوز واکسن هاری برای سازمان دامپزشکی با احتساب هزینه تزریق حدود ۵۰۰ هزار تومان است.

به گفته کاووسی، دامپزشکی فقط هزینه واکسیناسیون بیماری هاری سگ‌ها را پرداخت می‌کند و برای پیشگیری و درمان سایر بیماری‌ها شهرداری بر عهده دارد.

وی ادامه داد: در بحث عقیم سازی و کنترل زاد و ولد این سگ‌ها ، مسئول پناهگاه‌ها باید با بخش خصوصی قرارداد ببندند وزارت کشور برای عقیم سازی این سگ‌ها بودجه‌ای به سازمان دامپزشکی تخصیص نداده‌ است، پناهگاه‌ها برای عقیم سازی باید از بخش خصوصی کمک بگیرند.

مدیر کل دامپزشکی استان گلستان در خاتمه تصریح کرد: از مردم درخواست داریم به این سگ‌های ولگرد و بلاصاحب غذا دهی نکنند و حمایت از این حیوانات باید از راه درست و اصولی صورت بگیرد.


برچسب ها
نسخه اصل مطلب