جستجو
رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > وزیر صمت: واردات خودرو‌های برقی و هیبریدی مطلقا محدودیت ندارد

وزیر صمت: واردات خودرو‌های برقی و هیبریدی مطلقا محدودیت ندارد

وزیر صمت گفت:‌تا پایان سال، پیش‌بینی می‌کنیم که واردات خودرو به بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه برسد. خودرو‌های برقی و هیبریدی مطلقاً محدودیت ندارند، زیرا به مسائل زیست‌محیطی و کاهش مصرف سوخت کمک می‌کنند.

به گزارش شبکه شرق، عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، در حاشیه آخرین جلسه هیات دولت سیزدهم اعلام کرد که واردات خودرو با شتاب ادامه خواهد داشت و به زودی التهاب بازار خودرو کاهش می‌یابد.

عباس علی‌آبادی گفت: "در سال گذشته واردات خودرو انجام نشده بود و جامعه به مقداری التهاب دچار شده است. به نظر من، به زودی این التهاب گرفته خواهد شد و به شرایط گذشته خواهیم رسید. "

وی افزود: "از ابتدای سال تاکنون حدود ۱۰ هزار خودرو وارد کرده‌ایم و بیش از ۱۵۰ هزار خودرو ثبت سفارش شده است. ثبت سفارش همچنان باز است و امیدواریم که شرایط بهبود یابد. "

 

لزوم همکاری رسانه‌ها

علی‌آبادی تاکید کرد: "از همه همکاران شما در رسانه‌ها خواهش می‌کنم که به آرامش بازار کمک کنند. جو سازی‌ها به نفع هیچ‌کس نیست و اخلاقی هم نیست. سعی کنیم خوش اخلاق باشیم و با همکاری یکدیگر شرایط زندگی بهتری برای مردم فراهم کنیم. من فکر می‌کنم واردات خودرو با همین شتابی که عرض کردم ادامه خواهد داشت. "

 

واردات خودرو‌های برقی و هیبریدی

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین افزود: "تا پایان سال، پیش‌بینی می‌کنیم که واردات خودرو به بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه برسد. خودرو‌های برقی و هیبریدی مطلقاً محدودیت ندارند، زیرا به مسائل زیست‌محیطی و کاهش مصرف سوخت کمک می‌کنند. دولت مصوب کرده است که واردات این خودرو‌ها تسهیل شود و ما در حال توسعه زیرساخت‌های شارژ سریع در تمامی شهر‌ها هستیم. "

 

تولید داخلی و تسهیلات واردات

علی‌آبادی خاطرنشان کرد: "ما تا پایان سال می‌توانیم همه نیاز‌های کشور را تامین کنیم. حتی برای تسریع در این امر، واردات خودرو با تسهیلات قابل توجهی انجام خواهد شد تا مردم نگرانی نداشته باشند. "

 

منبع: sharghdaily-937915

برچسب ها
نسخه اصل مطلب