جستجو
رویداد ایران > رویداد > (تصاویر) معماری منحصربه‌فرد خانۀ مکزیکی که با طبیعت یکی شده است

(تصاویر) معماری منحصربه‌فرد خانۀ مکزیکی که با طبیعت یکی شده است

در این خانه کنار دریاچه در ایالت نایاریت مکزیک که استودیوی مکزیکی MCxA Group آن را طراحی کرده، درخت‌ها از دل چاه‌هایی نورانی سربرآورده‌اند و به سوی آسمان رفته‌اند.

فرادید| در این خانه کنار دریاچه در ایالت نایاریت مکزیک که استودیوی مکزیکی MCxA Group آن را طراحی کرده، فضاهای خالی استوانه‌ای، جا را برای رشد و حضور درختان بلندقامت باز کرده‌اند.

به گزارش فرادید، «سانتا ماریا دل اورو» که در یک شیب تند به سمت آب قرار گرفته، تا حدی داخل زمین است و پشت بام سرسبزی دارد. 

مجموعه‌ای از ستون‌های استوانه‌ای، یک راه‌پله منتهی به اتاق نشیمن را شکل دادند

رهبران تیم طراحی مائوریسیو سبایوس و فرانسیسکو واسکوئز می‌گویند: «اشکال دایره‌ای برای ارج نهادن به حضور درختان بومی از حجم کم شدند تا به آن‌ها اجازه دهند با خانه در هم تنیده شوند». 

«این اصل اخلاقی طراحی، ادای احترام به محیط زیست و جامعه محلی است، جایی که این ساخت و ساز قرار است با طبیعت هماهنگ شود.» 

پانل‌های شیشه‌ای رو به دریاچه می‌چرخند و باز می‌شوند

به گفته معماران، پلکان طوری پیچیده طراحی شده که با محوطه ترکیب شود، آب باران را از طریق قابلیت نفوذ ایجادشده توسط فاصله قطعات منحرف کند و در عین حال یک شکل مجسمه‌وار نیز داشته باشد.

این حجم‌ها تا حدی جامد هستند، اما دارای بخش‌های شیشه‌ای منحنی هم هستند تا ساکنان بتوانند درختان را از فضای داخلی هم ببینند. 

یک درخت از وسط یک استخر حلقه‌ای شکل در تراس به رشد خود ادامه می‌دهد

رو به دریاچه، پانل‌های شیشه‌ای کف تا سقف هر کدام با چرخیدن باز شده و به کنار کشیده می‌شوند تا اتاق‌ها رو به تراس بزرگی در فضای بیرون، باز شوند. 

سبالوس و وازکز می‌گویند: «اینجا، ساکنان می‌توانند خودشان را در زیبایی محیط غرق کنند و از تماشای تاب خوردن درختان با باد و مناظر مختلف دریاچه لذت ببرند.»  

حفره دیگری در پشت بام یک نورگیر روی تراس ایجاد کرده است

موقعیت حیاط‌ها نور طبیعی و تهویه متقابل را در سراسر ساختمان فراهم کرده، در حالی که کاشت گیاهان به ترکیب شدن بیشتر خانه با محیط اطراف کمک کرده است. 

این استودیو گفت: «در تراس‌ها و حیاط‌های داخلی خانه، گیاهان استوایی بومی منطقه رشد می‌کنند و به ادغام بهتر خانه با بافت طبیعی کمک می‌کنند.» 

9

حیاط‌ها و پانل‌های پنجره‌های چرخشی به تهویه طبیعی خانه کمک می‌کنند

حیاط‌ها عناصر بسیار رایجی در معماری خانه‌های مکزیکی هستند و به عنوان فضای نشیمن، باغ و حتی بار کاربرد دارند.

مترجم: زهرا ذوالقدر

منبع: faradeed-198482

برچسب ها
نسخه اصل مطلب