جستجو
رویداد ایران > رویداد > المپیک ورزش‌های الکترونیک در راه است

المپیک ورزش‌های الکترونیک در راه است

در آینده شاهد برگزاری المپیک ورزش‌های الکترونیک خواهیم بود؛ زیرا کمیته بین‌المللی المپیک با ایجاد این رویداد موافقت کرده است.

مدتی است که بحث در مورد اینکه ورزش‌های الکترونیک (esports) باید درکنار ورزش‌های سنتی‌تر به رسمیت شناخته شوند، بالا گرفته است. هرساله کشورهای بیشتری این موضع را اتخاذ می‌کنند که بازیکنان ورزش‌های الکترونیک باید ورزشکار در نظر گرفته شوند.

ساعاتی پیش شاهد پیشرفت بزرگی در این زمینه بودیم و کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) ورزش‌های الکترونیک را به‌عنوان یک رشته المپیکی معرفی کرد. اوایل امروز کمیته بین‌المللی المپیک صد و چهل و دومین جلسه خود را برای بحث در مورد تبدیل ورزش‌های الکترونیک به یک رویداد المپیکی برگزار کرد.

تمام حاضرین در جلسه رای خود را اعلام کردند و نتیجه بسیار قاطعانه بود. ورزش‌های الکترونیک بدون حتی یک رای مخالف یا ممتنع به‌عنوان رشته‌ای المپیکی به رسمیت شناخته شد. توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک، پس از پایان رای‌گیری در سخنانی اظهار داشت:

«این اتفاق آغازکننده عصر جدیدی برای IOC خواهد بود و ثابت می‌کند که کمیته بین‌المللی المپیک همگام با سرعت انقلاب دیجیتالی پیش می‌رود.» جزئیات مربوط‌به این مسابقات از جمله مکان و زمان برگزاری آن در حال حاضر به‌صورت عمومی اعلام نشده است.

این مسابقات به احتمال زیاد در کشور عربستان برگزار خواهد شد؛ زیرا IOC و کمیته ملی المپیک عربستان سعودی چندی پیش قراردادی ۱۲ ساله امضا کردند که آن‌ها را به مشارکت با هم ملزم می‌کند. نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ آیا المپیک ورزش‌های الکترونیک به محبوب‌تر شدن بازی‌های ویدیویی در بین مردم کمک خواهد کرد؟

منبع: zoomg-370124

برچسب ها