جستجو
رویداد ایران > استان ها > فارس > تشکیل کنسرسیومی برای احداث آزادراه شیراز بوشهر/توافق برای تقویت زیرمجموعه‌های هلدینگ انرژی غدیر

استاندار فارس خبر داد:

تشکیل کنسرسیومی برای احداث آزادراه شیراز بوشهر/توافق برای تقویت زیرمجموعه‌های هلدینگ انرژی غدیر

استاندار فارس اعلام کرد که در سفر هفتگی خود به تهران، طی جلساتی ایجاد کنسرسیومی با هدف احداث آزادراه شیراز-بوشهر پیگیری و همچنین توافق‌هایی برای توسعه و تقویت زیرمجموعه‌های هلدینگ انرژی غدیر در این استان، انجام شد.

محمدهادی ایمانیه گفت: در جریان سفر اولین روز مردادماه به تهران، در جلسه‌ای با مهدی عبوری مدیرعامل هلدینگ غدیر، تعدادی از پروژه‌های سرمایه‌گذاری فارس شامل پالایشگاه دوم شیراز، خرید دانشگاه فرهنگیان جنب پالایشگاه شیراز و ساخت ساختمان جدید این دانشگاه، تکمیل شبکه فاضلاب و آب آشامیدنی مرودشت، استفاده پتروشیمی شیراز از آب خلیج فارس و اختصاص آب رها شده برای تامین آب آشامیدنی شهر مرودشت، خرید کارخانه فولاد خرامه، تکمیل و بهره‌برداری از نیروگاه لامرد، احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی خورشیدی در شهرستان بوانات، توسعه آلومینیوم لامرد به ویژه در حوزه صنایع پایین دستی به بحث و تبادل نظر گذاشته و توافق‌هایی برای عملیاتی شدن این اقدامات حاصل شد.

به نقل از استانداری فارس، ایمانیه با اشاره به دیدار با سردار جلال الدین آبرومند فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی امام مجتبی علیه السلام، گفت: در این دیدار رفع تنش آبی روستاها و مشکلات بحرانی این مناطق مورد بررسی قرار گرفت.

ایمانیه اضافه کرد: در این جلسه پیرامون ساخت مسکن برای نیازمندان، تکمیل پروژه‌های مدارس نیمه تمام استان به ویژه در مناطق روستایی نیز مباحثی مطرح و توافق‌های خوبی انجام شد.

استاندار فارس خاطرنشان کرد که در دیدار با فرمانده قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی(ع)، برای احداث پروژه‌های آبخیزداری در مناطق خشک استان با مدیریت منابع طبیعی و آبخیزداری فارس توافق شد.

ایمانیه در ادامه به دیدار خود با جواد اوجی وزیر نفت نیز اشاره و اضافه کرد: در این دیدار پیرامون سرمایه‌گذاری شرکت‌های زیر مجموعه وزارت نفت در پتروشیمی‌های فسا، جهرم، داراب، فیروزآباد، کازرون و نورآباد تبادل نظر شد.

او ضمن تشکر بابت چندین مرحله اختصاص عواید حاصل از فروش نفت برای ساخت راه آهن شیراز بوشهر، مجدداً خواستار اختصاص اعتبار نفتی برای تسریع در اجرای این پروژه ملی شد.

ایمانیه با یادآوری اینکه با سه گروه سرمایه‌گذار در تهران دیدار و مذاکراتی داشته است، گفت: هدف این جلسات جلب مشارکت بیشتر سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای احداث نیروگاه حرارتی و خورشیدی، رفع برخی موضوعات حوزه ریلی، تولید دارو، کشت، برداشت و فرآوری گیاهان دارویی در استان فارس بود.

استاندار فارس ضمن اشاره به دیدارش با عارف نوروزی مدیرعامل شرکت شستا و حضور احمد محمدی‌زاده استاندار بوشهر در این جلسه، از توافق اولیه برای تشکیل کنسرسیومی با هدف اجرای آزادراه شیراز به بوشهر با مشارکت وزارت راه و شهرسازی و وزارت دفاع و سازمان شستا خبر داد.

ایمانیه گفت: براساس این توافق وزارت راه و شهرسازی به میزان ۵۰ درصد، وزارت دفاع به میزان ۲۵ درصد و شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی نیز به همین میزان در احداث آزادراه شیراز بوشهر مشارکت خواهند کرد.

انتهای پیام

برچسب ها
نسخه اصل مطلب