جستجو
رویداد ایران > رویداد > علمی > بازگشت کرونا با علائمی عجیب و غریب

بازگشت کرونا با علائمی عجیب و غریب

افزایش ابتلا به کرونا در آمریکا و اروپا نگرانی‌هایی را به میان آورده است. اما نکته مهم، بازگشت کرونا با علائمی عجیب و غریب است.

جدیدترین اخبار پزشکی و سلامت از شیب صعودی موارد ابتلا به کرونا در آمریکا و اروپا حکایت دارد و یکی از مشهورترین چهره‌هایی که اخیرا مبتلا شده نیز، جو بایدن رییس جمهور حال حاضر آمریکا است. از طرفی و با وجود اینکه این موج شیوع هنوز به ایران نرسیده، نگرانی‌هایی درباره بازگشت کرونا، این بار با علائمی عجیب در میان است.

احتمال بازگشت پاندمی کرونا با علائمی عجیب در زبان و دهان

البته که در ایران نیز همچنان و در برخی بیمارستان‌ها گزارش‌های روزانه ابتلا به کرونا منتشر می‌شود. اما موضوع در اروپا و آمریکا جدی‌تر است به نحوی که آمار آژانس امنیت سلامت بریتانیا (UKHSA) حاکی از افزایش محسوس شمار ابتلا و مرگ ناشی از کرونا است.

برای مثال در هفته منتهی به ۲۸ ژوئن ۲۰۲۴، شمار مبتلایان به کرونا با افزایش ۶۱ موردی به ۲۷۹۷ مورد رسیده و شمار مرگ‌ومیر ناشی از این بیماری نیز با ۲۵ مورد افزایش به ۱۶۸ نفر افزایش یافته است.

از طرفی، یک پژوهش منتشر شده در مجله بریتانیایی درماتولوژی نشان می‌دهد که از یک گروه ۶۶۶ نفره بیماران در اسپانیا، حدود یک چهارم افراد نشانه‌ها و علائمی از تغییرات عجیب در دهان یا زبان داشته‌اند. مدیکال نیوز تودی نیز در همین باره گزارش کرده که زبان کووید می‌تواند شامل احساس تورم و سوزش یا احساس وجود پوست ناهموار روی زبان باشد.

پژوهشگران با توجه به بازگشت کرونا با علائمی عجیب، اقرار کرده‌اند که در حال حاضر علت بروز زبان کووید مشخص نیست، اما عفونت‌هایی مانند کرونا به طور کلی می‌توانند به بروز تغییراتی در حفره دهان منجر شوند.

تغییراتی که به گفته پژوهشگران احتمالا بعد از پایان بیماری کووید، خود به خود و در بازه زمانی نهایتا دو هفته‌ای از بین خواهند رفت. از طرفی محققان بر لزوم رعایت مجدد قواعد سختگیرانه بهداشت فردی در ایام شیوع کرونا تاکید کرده‌اند.

منبع: خبرآنلاین

منبع: faradeed-198462

برچسب ها
نسخه اصل مطلب