جستجو
رویداد ایران > رویداد > سیاسی > مردم ما به قانون احترام می‌‌گذارند، وقتی ببینند کشور قانونمند است، احترام می کنند

مردم ما به قانون احترام می‌‌گذارند، وقتی ببینند کشور قانونمند است، احترام می کنند

مرجع تقلید شیعیان گفت: مردم ما به قانون احترام می‌‌گذارند، وقتی ببینند کشور قانونمند است، احترام می کنند، این نشانه عظمت مردم و جلال و شکوه ایرانی‌هاست. ما سند داریم، تاریخ داریم، جغرافیا داریم، بزرگیم و بزرگ‌زاده‌ایم.

مرجع تقلید شیعیان گفت: مردم ما به قانون احترام می‌‌گذارند، وقتی ببینند کشور قانونمند است، احترام می کنند، این نشانه عظمت مردم و جلال و شکوه ایرانی‌هاست. ما سند داریم، تاریخ داریم، جغرافیا داریم، بزرگیم و بزرگ‌زاده‌ایم.

به گزارش تسنیم، آیت الله جوادی آملی در دیدار جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه تهران با اشاره به ایام سوگ و ماتم آقا اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: ایام سوگ و ماتم سالار شهیدان حسین بن علی بن ابیطالب(ع) است از یک سو، حمله ناجوانمردانه علیه مردم غزه است از سوی دیگر، از خدای سبحان مسئلت می کنیم عدل حسینی، جلال و شکوه خود را نشان بدهد و جامعه ای همچون جامعه یمنی در دیگر کشورها زنده بشوند که این آمریکای پلید و صهیونیست خبیث را خفه کنند و خواهند کرد چون همواره حق بر باطل پیروز است.

وی بیان کرد: ایران خیلی بزرگ است و شما ایرانی ها خیلی بزرگید و قدرتان باید محفوظ باشد. آن روزی که انوشیروان در این سرزمین حکومت می‌کرد از روم و غیر روم دانشجو می آمد، محقق می آمد چیزی یاد می گرفت و می رفت. روزی هم که پیغمبر و امام(علیهم الصلاة و علیهم السلام) در حجاز بودند و در کوفه و امثال اینها حکومت پیدا کردند، تنها و مهم‌ترین و برجسته ترین شاگردان و دانشجویانی که رفتند و عراق را عراق کردند، نجف را نجف کردند همین اجداد شما ایرانی ها بودند.

آیت‌الله جوادی‌آملی گفت: الآن سالیان متمادی است که شما می گویید شیخ انصاری؛ ایشان را چه کسی تربیت کرده؟ آن شریف العلمای مازندرانی تربیت کرد، خواجه نصیر، آن صاحب جواهر، این آخوند خراسانی، این بزرگان را چه کسی تربیت کرده؟ آخوند خراسانی ایرانی بود، این بلخ و بخارا برای خراسان است اینها خراسانی اند، مولوی خراسانی است، ابن سینا خراسانی است، اینها بلخی اند اینها برای سرزمین ما هستند. در اثر داشتن حکّام بیعرضه بخش وسیعی از این سرزمین به دیگران داده شد، ما بزرگیم و قدر بزرگی مان را باید بدانیم.

وی تصریح کرد: مردم ما به قانون احترام می‌‌گذارند، وقتی ببینند کشور قانونمند است، احترام می کنند، این نشانه عظمت مردم و جلال و شکوه ایرانی‌هاست. ما سند داریم، تاریخ داریم، جغرافیا داریم، بزرگیم و بزرگ‌زاده‌ایم، ما نباید به گونه‌ای باشیم که دیگری بر ما مسلط بشود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حدیثی از سیدالشهدا(ع) اشاره کرده و اظهار داشت: یک بیان نورانی حضرت سید الشهدا(ع) دارد که فرمود اگر یک هدفی دارید می خواهید دانشمند و مجتهد و متخصص بشوید، از این تابلوها سؤال نکنید که من از چه راهی مدرک بگیرم و متخصص بشوم؟ از تابلو سؤال نکنید، از خود علم سؤال بکنید از چه راهی بیایم؟ «منْ حَاوَلَ أَمْراً بِمَعْصِیَةِ اللَّهِ کَانَ أَفْوَتَ لِمَا یَرْجُو وَ أَسْرَعَ لِمَجِی‌ءِ مَا یَحْذَرُ» فرمود "هیچ هدفی وسیله را توجیه نمیکند." اگر کسی بخواهد دانشمند باشد با خرید نمره ایام امتحان به جایی نمیرسد. هیچ هدفی وسیله را توجیه نمیکند. انسان هر کسی را میتواند فریب بدهد ولی خودش را نمیتواند فریب بدهد.

 آیت الله جوادی آملی ادامه داد: این هنوز حرف جهانی است که فرمود هیچ وقت هدف وسیله را توجیه نمیکند. هر کسی خواست آبرومند بشود راه دارد. بخواهد عزیز بشود، عالم بشود، فقیه بشود، متخصص بشود، راه دارد. از تابلو سؤال نکنید که کجا برویم، از خودتان علم سؤال بکنید که از چه راه بیاییم؟ هدف وسیله را توجیه نمیکند بلکه خود هدف راهنمایی و رهبری میکند.

 

منبع: etemadonline-668370

برچسب ها
نسخه اصل مطلب