جستجو
رویداد ایران > استان ها > گلستان > تهديد،اخاذي و هتک حيثيت نتيجه عدم مراقبت از اطلاعات شخصي 

تهديد،اخاذي و هتک حيثيت نتيجه عدم مراقبت از اطلاعات شخصي 

سرهنگ "سعيد تجري" در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري پليس، اظهار داشت: متاسفانه شاهد هستيم که افراد بي‌اعتنا به عواقب رفتار خود در فضاي مجازي اقدام به بارگذاري تصاوير و فيلم‌هاي خصوصي خود در شبکه‌هاي اجتماعي مي‌کنند و گاهي اوقات، خود با انتشار اين اطلاعات شخصي، زمينه نقض حريم خصوصي‌ را فراهم مي‌کنند.

فرمانده نیروی انتظامي تصريح کرد: پرونده‌هاي زيادي در پليس فتا در حال بررسي و پيگيري است که به علت سهل انگاري يا ساده انگاري کاربران اتفاق افتاده است؛ به عنوان مثال شهروندي که فارغ از عواقب عمل خود، اقدام به بارگذاري فيلم و تصاوير شخصي بر روي پيج، کانال يا وب‌سايت خود مي‌نمايد و اين امکان را براي مجرمين فراهم مي‌کند تا با در اختيار گرفتن اين اطلاعات، ضمن نقض حريم خصوصي وي با تهديد و اخاذي، هتک حيثيت دردسرهاي فراواني براي اين کاربر سهل انگار ايجاد کنند.
سرهنگ تجري گفت: از کاربران عزيز مي‌خواهيم که از اطلاعات خصوصي‌شان به خوبي مراقبت نمايند و محيط شبکه‌هاي اجتماعي را محيط امن و قابل اعتمادي تصور نکنند.
وي عنوان داشت: پروفايل‌ها و صفحات شبکه‌هاي اجتماعي محل مناسبي براي درج اطلاعات نيست، لذا شما کاربران عزيز ناخواسته زمينه سوء‌استفاده از عنوان و اطلاعات خصوصيتان را براي مجرمين سايبري فراهم نکنيد.
رئيس پليس فتا استان گلستان ضمن درخواست از کاربران براي مطالعه قانون جرائم رايانه‌اي و هشدار به هنجارشکنان اين حوزه، از کاربران خواست در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن‌ را از طريق سايت پليس فتا به آدرس www.fata.gov.ir اعلام کنند.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب