جستجو
رویداد ایران > استان ها > گلستان > کتاب و کتاب‌خوانی زیرساخت کار فرهنگی است و باید محل تمرکز باشد

کتاب و کتاب‌خوانی زیرساخت کار فرهنگی است و باید محل تمرکز باشد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان در جلسه مشترک انجمن کتاب‌خانه‌های عمومی استان و شهرستان رامیان اظهار داشت:کتاب و کتاب‌خوانی زیر ساخت کار فرهنگی است و باید محل تمرکز باشد، اگر هنوز موضوعات جلسات اول سال پی‌گیری می‌شود، ضعف ما و خطا است.

سیدعلی مهاجر افزود: مهم‌ترین وظیفه انجمن، توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی با همه ظرفیت‌ها است و در کنار این اصل مهم، احداث کتاب‌خانه و تجهیز کتابخانه‌ها است، چرا که در مناطقی کتاب‌خانه وجود دارد اما کتاب‌خوان نیست!

فرماندار موظف است همه دستگاه‌های زیربط با مسائل کتاب‌خانه‌ها را در راستای اهداف این انجمن راهبری نماید، اما کسی که باید از فرماندار که وظایف و نظام مسائل مهم و فراوانی دارد، کار بکشد و از ظرفیت او استفاده نماید انجمن کتاب‌خانه‌ها است.
باید نسبت به کار خود ارزش قائل شوید و برای حل مسائل آن دل‌سوزانه پی‌گیری نمایید، چرا که شما درگیر مسائل کتاب‌خانه‌ها بوده و بار کتاب‌خانه‌ها بر دوش شما قرار دارد، لذا باید با پی‌گیری مستمر و طرح مسئله و راه‌کار، تصمیم‌ساز باشید.
با تکلیفی که استاندار معزز بر دوش ما قرار داده، موظفیم هر پروژه، طرح و برنامه‌ای که در دست اجرا داریم، در قالب یک فایل و پوشه، تمام فرایند‌های آن از گذشته، اهداف و اقدامات انجام شده، تهیه نماییم و در اختیار مسئولان دولت چهاردهم قرار دهیم.
در دولت سیزدهم با شعار مردمی، سعی شد از ظرفیت مردم و خیرین مردمی، حداکثر استفاده شود، قطعاً دولت چهاردهم نیز بدون استفاده از ظرفیت مردم نمی‌تواند به حل مسائل بپردازد، انجمن خیرین حوزه کتاب و کتاب‌خوانی ظرفیتی بسیار بزرگ و مهم است که باید از آن بهره برد.
خیرین حوزه کتاب فراتر از دیگر حوزه‌ها هستند، خیرین و واقفین حوزه کتاب صرفاً در بعد مادی و کمک مالی خلاصه نمی‌شود، هر کس با هر روش از جمله هنر یا استفاده از تریبون‌ها، که در راستای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی کاری انجام دهد، خیر حوزه کتاب محسوب می‌شود.
گفتنی است در این جلسه در خصوص حل مسائل و مشکلات کتاب‌خانه‌های شهرستان رامیان بحث و چاره‌اندیشی شد.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب