جستجو
رویداد ایران > رویداد > (تصاویر) زیباترین خانه‌های ساحلی جهان به انتخاب نشریۀ معتبر معماری

(تصاویر) زیباترین خانه‌های ساحلی جهان به انتخاب نشریۀ معتبر معماری

نشریه معماری دزین به تازگی هشت خانه ساحلی را معرفی کرده که علاوه بر معماری مدرن و جذابی که دارند، چشم‌اندازهایی مسحورکننده از اقیانوس‌های اطلس و آرام را در اختیار ساکنان خود قرار می‌دهند.

فرادید| با شنیدن کلمۀ «خانه ساحلی» ذهن همه ما به سمت مناظر زیبا و آرامش‌بخش می‌رود؛ اما طبیعتا همه خانه‌های ساحلی به یک اندازه زیبا، خوش‌منظره و آرامش‌بخش نیستند. در اینجا هشت خانۀ ساحلی برتر دنیا را به انتخاب نشریه معتبر دزین معرفی می‌کنیم.

به گزارش فرادید، هر کدام از این خانه‌ها، خواه با ترکیب جذابی که با محیط پیدا کرده و خواه با ساخت استخرهای بی‌انتهایی که تقریباً به دریا می‌رسند، راهی برای رسیدن به حداکثر زیبایی و آرامش یافته است.

خانه پلاوِر، ایالات متحده، از گروه معماری فیوز

 

خانه پلاوِر کنار مناظر پاهارا دونز، از نورگیر سقف موجود ساختمان برای به حداکثر رساندن روشنایی خانه استفاده کرده که با روکش سرو تیره بیرونی تضاد دارد. 

خانه ساحلی شن‌های صورتی، باهاما، از گروه معماری بریلهارت و گارث و دارِن سایِر

در خانه بِل-لیوک، درهای شیشه‌ای تاشو به استخری با نمای اقیانوس منتهی می‌شوند که منعکس‌کننده منظره اقیانوس به درون این خانه ساحلی L شکل  است. صفحات شیشه‌ای که با چوب و بتن احاطه شده‌اند، داخل و اطراف سقف کار گذاشته شده‌اند تا پرتوهای نور اضافه ایجاد کنند و صحنه را بزرگ نشان دهند. 

راک‌بآند، کانادا، از گروه معماری عمر گاندی

یک استخر بی‌انتها اطراف یک درخت ساخته شده تا محیط اطراف خانه ماتئو  که در ساحل اقیانوس آرام در سیهوآتانِهوی مکزیک قرار دارد را منعکس کند. 

این خانه در ساحل بیلگولای سیدنی دارای یک بخش مجزا به سبک پنت‌هاوس (بام‌خانه) با کرکره‌های تاشوی رو به بالا و یک پل شیشه‌ای برای به حداکثر رساندن مناظر دریا است. 

این ساختمان که توسط استودیوی اولسون کوندیگ مستقر در سیاتل طراحی شده، دارای یک در شیشه‌ای مقابل پنجره‌ها است تا ساختمان چشم‌اندازهای تماشایی داشته باشد. 

خانه ساحلی لانگ آیلند، ایالات متحده، از اِستیوِن هَریس و ریس رابرتز و شرکا

استخر متفاوت این خانه تعطیلات ساخت اِستیون هَریس و ریس رابرتز و شرکا، بر فراز تپه‌های ساحلی در ارتفاع بیش از دو متری ساخته شده تا نمایی پانوراما از ساحل همپتون داشته باشد. 

مترجم: زهرا ذوالقدر 

منبع: faradeed-198152

برچسب ها
نسخه اصل مطلب