جستجو
رویداد ایران > استان ها > گلستان > افتتاح نخستین هیات صلح دامپزشکی کشور در گلستان

با حضور معاونت محترم قضایی رئیس کل ورییس شورای حل اختلاف گلستان

افتتاح نخستین هیات صلح دامپزشکی کشور در گلستان

هیات صلح دامپزشکی استان گلستان برای اولین بار در اداره کل دامپزشکی استان گلستان با حضور معاونت محترم قضایی رئیس کل ورییس شورای حل اختلاف گلستان و مدیر مجتمع شورای حل اختلاف گرگان افتتاح شد.

این مراسم با حضور جناب آقای احمد جعفری معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شورای حل اختلاف استان گلستان و حجت الاسلام محمدنژاد مدیر مجتمع شورای حل اختلاف گرگان ، سوسرایی مسئول حفاظت و سرکار خانم حسن پور دبیر ستاد صبر استان گلستان و دکتر کاووسی مدیر کل دامپزشکی استان با همراهی دکتر عبدالوند معاون سلامت ،دکتر سالاری معاون توسعه،حجت الاسلام توحیدی راد مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه و همچنین دکتر یوسفی رئیس نظام دامپزشکی استان و دکترکمال غریبی ودکتر طاهری از اعضای نظام دامپزشکی در روز یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ در محل سالن جلسات شهید حاج قاسم سلیمانی اداره کل دامپزشکی استان گلستان برگزار شد.

️احمد جعفری، معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شورای حل اختلاف استان گلستان در مراسم آغاز به کار این هیات صلح ، بیان داشت: هیات‌های صلح و صلح یاران برای حل و فصل دعاوی پیش از تشکیل پرونده و در مواردی حتی پس از تشکیل پرونده، ورود می‌کنند.

رئیس شورای حل اختلاف گلستان با بیان این که مردم اولین راهکارشان در مواجهه بااختلافات طرح پرونده در محاکم نباشد افزود: هیات‌های صلح در کنار شورا‌های حل اختلاف بستری برای حل مشکلات مردم به دست خود مردم و به دور از فضای دادگاه است.

وی ادامه داد: اعضای این هیات 4 نفرند ‌، 3 نفر آگاه به مسائل دامپزشکی و یکی از آنان آشنا به مسائل حقوقی است..

️ در ادامه جلسه علی کاووسی مدیر کل دامپزشکی گلستان نیز با اشاره به گستردگی فعالیت‌های اقتصادی تولید کنندگان در حوزه دامپروری و دامپزشکی و بروز اختلافات مالی و قضایی بین تولید کننده، خریدار و فروشنده، گفت:طبق روال سابق طبیعتا چنین پرونده هایی به کارشناس ارجاع و حکم دادگاه برحسب اسناد و نظریه کارشناس صادر میشد.

وی ضمن اشاره به گام رو به جلوی دامپزشکی گلستان در سطح کشور، گفت: در حال حاضر ما با افتتاح تاسیس این هیات صلح یک گام جلوتر هستیم و قبل از تشکیل پرونده و ریشه ای شدن اختلافات ورود و رضایت طرفین را جلب خواهیم کرد.

سلامت جامعه،خط قرمز سازمان دامپزشکی کشور


مدیرکل دامپزشکی گلستان تاکید کرد: اعضا این هیات در مواردی که یکی از طرفین اختلاف بهداشت عمومی جامعه را تهدید کرده باشند ورود نمیکنند، چرا که سلامت جامعه خط قرمز ما در سازمان دامپزشکی است. و دامپزشکی بعنوان دستگاه حاکمیتی ، مدافع سلامت جامعه میباشد.
کاووسی در پایان، با بیان اینکه هیات‌ صلح دامپزشکی وابسته به محاکم نیست، گفت: هدف ما از تشکیل این هیات و همکاری با ستاد صبر مرکز حل اختلاف جلوگیری از تولید و طرح پرونده در محاکم و حل اختلافات طرفین قبل از تشکیل پرونده قضایی است ،که این عمل به ثواب اخروی نزدیکتر است.
شایان ذکر است ؛ستاد صبر زیر مجموعه مرکز حل اختلاف قوه قضائیه بوده و در جهت اشاعه فرهنگ صلح و سازش دائما در حال برنامه ریزی و اقدامات ویژه با هدف مذکور می باشد که یکی از جلوه های آن اقدامات اعطای ابلاغ صلح یاری به اشخاص پرنفوذ و دارای قدرت کلام در بین آحاد مردم،و تشکیل هیات های صلح در صنوف و مشاغل و مجامع گوناگون می باشد که تجلی گر یکی از بزرگترین اهداف کنونی قوه قضائیه یعنی اشاعه فرهنگ صلح و سازش و شیوه های جایگزین رسیدگی قضایی است.
️ در پایان، اعضای هیات صلح دامپزشکی استان گلستان، ابلاغ صلح یاری خود را از مسئولین شورای حل اختلاف استان دریافت کردند.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب