جستجو
رویداد ایران > رویداد > علمی > (تصاویر) مقایسه جنگنده‌های ناونشین F/A-۱۸ آمریکایی و Rafale M فرانسوی

(تصاویر) مقایسه جنگنده‌های ناونشین F/A-۱۸ آمریکایی و Rafale M فرانسوی

هم F/A-۱۸ سوپر هورنت و هم رافال فرانسوی، در آخرین نسخه‌های خود جت‌های جنگنده نسل ۴.۵ بسیار کارآمدی هستند – اگرچه نیروی دریایی ایالات متحده نگاه خود را از سمت هورنت به جنگنده نسل پنجمی F-۳۵ C معطوف کرده است. نسخه Rafale M نیز برای سال‌های آینده جت جنگنده نیروی دریایی فرانسه خواهد بود.

جنگنده‌های F/A-۱۸ Super Hornet آمریکایی و Rafale فرانسوی هر دو جت‌های جنگنده فوق العاده‌ای هستند.

به گزارش روزیاتو، رافال همچنین یکی از معدود جت‌های جنگنده‌ای است که یک نسخه دریایی از آن برای عملیات روی ناو‌های هواپیمابر عرضه می‌شود. بی معنی است که بگوییم کدام یک “بهتر” است، زیرا پاسخ به این سوال به نیاز‌های نیروی مورد نظر بستگی دارد، منظور کدام نسخه از جت‌های جنگنده است، آن هواپیما‌ها به چه سلاح‌هایی مسلح هستند و غیره.

هم F/A-۱۸ سوپر هورنت و هم رافال فرانسوی، در آخرین نسخه‌های خود جت‌های جنگنده نسل ۴.۵ بسیار کارآمدی هستند – اگرچه نیروی دریایی ایالات متحده نگاه خود را از سمت هورنت به جنگنده نسل پنجمی F-۳۵C معطوف کرده است. نسخه Rafale M نیز برای سال‌های آینده جت جنگنده نیروی دریایی فرانسه خواهد بود.

نیروی تفنگداران دریایی ایالات متحده نیز ۱۴۳ فروند F/A-۱۸A/C/D را در حالت عملیاتی در اختیار دارد. همچنین نیروی دریایی ایالات متحده ۲۴۱ فروند F/A-۱۸ با تغییرات مختلف را به عنوان هواپیمای آموزشی به کار می‌گیرد، در حالی که تفنگداران دریایی ۴۸ فروند دیگر را به عنوان جنگنده آموزشی در اختیار دارند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، فرانسه ۴۱ فروند جنگنده نسخه Rafale M در سرویس دارد، و ۱۲ فروند دیگر نیز سفارش داده شده است (هیچ کدام برای آموزش یا ماموریت‌های ویژه استفاده نمی‌شود). این بدان معناست که حدود ۱،۱۱۷ فروند جت جنگنده خانواده F/A-۱۸ در خدمت هستند، اما تنها ۴۱ فروند رافال M ناونشین از روی تنها ناو هواپیمابر فرانسه عملیات انجام می‌دهند.

منبع: fararu-756279

برچسب ها
نسخه اصل مطلب