جستجو
رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > کام بازار خودرو تلخ شد/ سونامی افزایش قیمت در راه است؟

کام بازار خودرو تلخ شد/ سونامی افزایش قیمت در راه است؟

اقتصادنیوز: دو خبر مهمی که توسط وزیر صمت اعلام شد؛ بازار خودرو و فعالان این حوزه را شوکه کرد.

به گزارش اقتصادنیوز، خبر افزایش قیمت کارخانه ای محصولات ایران خودرو و سایپا و ایجاد اختلال در سامانه ثبت سفارش خودروهای وارداتی کام بازار خودرو را حسابی تلخ کرد. وزیر صمت دولت سیزدهم بعد از انتشار شایعاتی درباره ایجاد اختلال در سامانه ثبت سفارش خودروهای وارداتی، به طور رسمی این خبر را تایید کرد.

عباس علی آبادی اعلام کرد مطابق قانون ثبت سفارش برای ورود محصولات برندهای جهانی خودروساز مشکلی ندارد؛ اما مشکلات فنی سبب شده تا شرکت های واردکننده نتوانند اطلاعات محصولات خود را در سامانه ثبت سفارش درج کنند.

اختلال در سامانه ثبت سفارش برای ورود محصولات برندهای جهانی خودروساز برای متقاضیان خودروهای وارداتی خاطره سال 96 را زنده کرد. به گزارش اقتصادنیوز، سامانه ثبت سفارش در سال 96 نیز با اختلال همراه شد و شرکت های واردکننده نمی توانستند مشخصات خودروهای خود را در در سامانه ثبت کنند. به گزارش اقتصادنیوز، این مساله در ادامه با بازگشت تحریم ها همراه شد تا مدیران شرکت های واردکننده نتوانند به تعهدات خود در قبال مشتریان خود عمل کنند و شاهد سونامی تعهدات معوق شرکت های واردکننده خودرو بودیم.

اما اخبار شوکه آور وزیر صمت برای بازار خودرو به همین جا ختم نشد. علی آبادی درباره افزایش قیمت کارخانه ای محصولات ایران خودرو وسایپا نیز گفت: به زودی قیمت های جدید برخی محصولات خودروساز اعلام می شود.

خبر مرتبط
تعرفه‌های اروپایی بر روی خودروهای چینی/ ماجرا چیست؟

اقتصادنیوز: ولوو کارز با توجه به تعرفه‌ها، پیش‌بینی کل سال را کاهش می‌دهد.

افزایش قیمت کارخانه ای همواره محرکی بوده است تا قیمت های بازاری را تحت تاثیر خود قرار داده و نمودار قیمت محصولات دو خودروساز بزرگ کشور را در بازار صعودی کند. براساس بررسی خبرنگار اقتصادنیوز، ایران خودرو در چند روز اخیر قیمت های جدیدی را برای سه محصول پرطرفدار خود یعنی دنا پلاس با گیربکس دستی ۶ سرعته و موتور EF7P، رانا پلاس ارتقا یافته و سورن پلاس با موتور  XU7P اعلام کرده است. البته این قیمت ها به نسبت قیمت های پیشین این خودروها،‌ افزایشی در حدود ۳ میلیون تا ۵ میلیون تومان را نشان می دهند. مشخص نیست منظور وزیر صمت از افزایش قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا همین افزایش قیمت محدود است یا اینکه سونامی افزایش قیمت خودروسازان در راه است؟

به نظر می رسد بازار خودرو بعد از شیرینی انتشار خبر امکان واردات خودروهای دست دوم با دو خبر یاد شده حسابی کامش تلخ شد. به گزارش اقتصادنیوز، آیا دولت سیزدهم در روزهای پایانی با امضا مجوز افزایش قیمت کارخانه ای و تدوام اختلال در سامانه ثبت سفارش خودروهای وارداتی حال متقاضیان خودرو را می گیرد؟ باید منتظر ماند و دید دولت سیزدهم در روزهای پایانی از عمر دولت خود چه خواب هایی برای بازار خودرو دیده است

منبع: eghtesadnews-661047

برچسب ها
نسخه اصل مطلب