به گزارش اکوایران؛ رصد بازار نشان می‌دهد جهش قیمت ناگهانی قیمت خودرو، رونق ثبات نسبی حاکم بر بازار را از بین برد و بار دیگر التهابات را به این بازار بازگرداند. انتشار اخبار مربوط به واردات خودرو یکی از دلایلی است که اثر‌گذار بر بازار خودرو محسوب می‌شود عاملی که موجب شد تا شاهد نوسانات قیمتی در این بازار باشیم. انتشار اخباری مانند آغاز ثبت‌نام برای واردات خودرو، جزئیات آیین‌نامه واردات و زمان ورود خودروهای وارداتی به کشور، سبب واکنش‌های مختلف در میان فعالان و خریداران خودرو شده است.

علاوه بر انتشار اخبار مربوط به واردات خودرو، نوسانات پی‌درپی نرخ ارز و آشفتگی در بازارهای موازی نیز در ایجاد نوسانات اخیر در بازار خودرو نقش‌آفرین بوده است. افزایش نااطمینانی اقتصادی ناشی از تغییرات نرخ ارز، باعث شده تا برخی از سرمایه‌گذاران به دنبال سرمایه‌گذاری در دارایی‌هایی مانند خودرو باشند. این امر، تقاضا برای خودرو را افزایش داده و به رشد قیمت‌ها در این بازار دامن زده است.

بررسی بازار نشان می‌دهد امروز «دنا پلاس توربو اتومات» شکل افزایشی داشت و رشد 30 میلیونی را تجربه کرد، اما «شاهینG» و «اطلس» افتی 15 میلیونی را تجربه کردند. سایر خودروهای مورد ارزیابی یا تغییر قیمت نداشتند و یا با افت اندک در بازار قیمت‌گذاری شدند.

قیمت محصولات ایران خودرو

در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «دنا پلاس توربو اتومات»، «پژو207 پانوراما اتوماتیک»، «هایماS7»، «تارا اتوماتV2»، «پژو پارس LX» و «رانا پلاس» مورد ارزیابی قرار گرفت. بر اساس گزارش خبرنگار اقتصادنیوز، «دنا پلاس توربو اتومات» در بازار امروز 960 میلیون تومان قیمت خورد و شاهد رشد 30 میلیونی قیمت این خودرو در بازار بودیم. از سوی دیگر با بررسی بازار می‌‌توان گفت «پژو 207 اتوماتیک موتورU5P» مدل 1402 هم 975 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و تغییر قیمتی نداشت. به گزارش اقتصادنیوز، «هایما S7پلاس» هم یک میلیارد و 650 میلیون تومانی ماند و تغییر قیمت نداشت. ارزیابی‌ها همچنین نشان می دهد امروز «تارا V2 اتومات» مدل 1402 در بازار 895 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و بدون تغییر قیمت ماند. «رانا پلاس» هم با کاهش 5 میلیونی در بازار 610 میلیون تومان قیمت خورد. اما در میان پرطرفدارهای ایران خودرو «پژو پارسLX» مدل 1402 هم امروز و 835 میلیون تومانی ماند.