به گزارش اکوایران، محمد محمدی‌بخش، رییس سازمان هواپیمایی کشور، از مشخص شدن قیمت بلیت پروازهای اربعین خبر داد.

محمدی‌بخش توضیح داد: بر این اساس قیمت بلیت اربعین از مبدا تهران برای مسیر رفت و برگشت ۱۰ میلیون تومان و از مبدا استان خراسان رضوی نیز ۱۲ میلیون تومان تعیین شده است.

نرخ مصوب پرواز رفت و برگشت تهران به نجف و بغداد سال گذشته مبلغ 8 میلیون تومان بود. این مبلغ از شهر مشهد به این دو شهر کشور عراق 9.5. میلیون تومان به ثبت رسیده بود.

همچنین مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری امروز خود، 30 تیرماه، در خصوص قیمت پروازهای اربعین امسال، اظهار کرد: در ایام اربعین علاوه بر افزایش پروازها به مقصد مرزهای کشور و عراق به ویژه نجف، نرخ ثابت تعیین خواهد شد. فعلا قیمت بلیت پروازهای اربعین مشخص نشده و سازمان هواپیمایی کشوری این نرخ را اعلام خواهد کرد.

خبر مرتبط
افزایش قیمت بلیت پرواز نجف -تهران: هزینه هر صندلی 12 میلیون تومان

نرخ بلیت پرواز تهران-نجف در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی با افزایش قیمت روبرو شده و به ۱۲ میلیون تومان رسیده است.

سخنگوی شرکت هواپیمایی ایران‌ایر (هما) نیز در 28 تیرماه اعلام کرد مانند سنوات گذشته ایران ایر به عنوان شرکت ملی کشور تمام بلیت‌های اربعین را بر اساس نرخ مصوب تعیین شده عرضه خواهد کرد. 

حسام قربانعلی در پاسخ به این سوال که آیا امسال هم فروش گروهی بلیت ممنوع است، تاکید کرد: فرایند فروش را به دقت دنبال می‌کنیم و فروش بلیت در راستای عرضه و فروش عادلانه بر بستر اینترنتی خواهد بود و متقاضیان تنها با مراجعه به سایت www.iranair.com می‌توانند بلیت اربعین را تهیه  کنند.

او درباره ظرفیتی که برای زائران اربعین در نظر گرفته شده، گفت: «سال گذشته این شرکت برای ایام اربعین ۶٢ هزار صندلی را به بازار عرضه کرد،گفت: امسال هم سعی می‌کنیم از حداکثر توان عملیاتی ناوگان هما برای پاسخ به تقاضای زائران حسینی استفاده کنیم. مقدمات کار و بستر فروش، موضوع فنی و هماهنگی‌ها با فرودگاه نجف و سازمان هواپیمایی عراق در حال انجام است و امسال هم حداکثر ظرفیت ناوگان برای جابه‌جایی زائران حسینی به کار گرفته می‌شود.»