جستجو
رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > طلا میانه قیمت دلار و سکه را به هم زد/ سکه گرمی رکورددار افزایش قیمت شد+ نمودار

طلا میانه قیمت دلار و سکه را به هم زد/ سکه گرمی رکورددار افزایش قیمت شد+ نمودار

اقتصادنیوز: در این هفته سکه گرمی با رشد ۱.۴ درصدی بیشترین افزایش قیمت را تجربه کرده است. حباب ربع سکه هم در محدوده ۷۳ درصد قرار گرفته است که کمترین مقدار از دهم اردیبهشت ماه است.
  عکس: اقتصادنیوز/ دانیال شایگان

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز در هفته نیمه تعطیل جاری کاری از پیش نبرد.‌ دلار تهران در اولین روز هفته مرز ۵۸ هزار تومان را از دست داد در دومین روز هفته با بهانه ترور نافرجام ترامپ و افزایش شانس پیروزی او در انتخابات به حمایت شکسته شده پولبک زد ولی در نهایت نتوانست خودش را بالای محدوده ۵۸ هزار تومان حفظ کند و در دو روز پایانی هفته به پایین حمایت مطروحه نفوذ کرده خود را به نزدیکی مرز نیمه کانال ۵۷ هزار تومانی برساند.

بررسی بازار ارز در دوره پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ و سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که با تغییر دولت‌ها بازار ارز دچار اصلاح قیمت شده است، بازار ارز هم در دوره رکودی محرم و صفر قرار گرفته است، به همین خاطر قرارگیری پس از انتخابات ریاست جمهوری، رکود فراگیر ماه محرم و صفر و آرامش نسبی در اخبار سیاسی  از مواردی است که به کاهش قیمت‌ها در بازار ارز دامن زده است. در این میان برخی به احساس مثبت بازار‌ها به مسعود پزشکیان اهمیت بیشتری می‌دهند و برخی در مقابل تصور می‌کنند که دولت سیزدهم می‌خواهد ارز را با قیمت پایین‌تری تحویل دولت پزشکیان دهد.

در این هفته درهم کاهش بیشتری را تجربه کرد و همین مسئله باعث کاهش حباب درهم به محدوده هشت تومانی در روز پنجشنبه شد، در این میان راه بازار طلا و ارز از هم جدا شد و انس جهانی طلا میان دلار تهران و اقلام طلا فاصله انداخت.

به گزارش اکوایران، مقامات فدرال رزرو اظهارات حمایتی از تسهیل نرخ بهره داشته‌اند، به همین خاطر شاخص دلار تضعیف شد، بازدهی اوراق خزانه کاهش پیدا کرد و طلا به عنوان یک دارایی بدون عایدی ارزشمند در این شرایط با استقبال مواجه شد.‌در حال حاضر بازارها پیش‌بینی می‌کنند که فدرال رزرو در ماه سپتامبر اولین کاهش نرخ بهره را کلید بزند.

اونس جهانی طلا در پنجشنبه نسبت به مدت مشابه هفته قبل ۳.۴ درصد رشد کرد ولی  اقلام طلای داخلی با کاهش قیمت دلار و حباب  رشد کمتری را نسبت به اونس جهانی طلا تجربه کردند‌.

IMG_20240719_093508_573

در این هفته سکه گرمی با رشد ۱.۴ درصدی بیشترین افزایش قیمت را تجربه کرده است. حباب ربع سکه هم در محدوده ۷۳ درصد قرار گرفته است که کمترین مقدار از دهم اردیبهشت ماه است.

منبع: eghtesadnews-660614

برچسب ها
نسخه اصل مطلب