جستجو
رویداد ایران > استان ها > ضرورت همکاری صنعت برای عبور سلامت از پیک مصرف برق

ضرورت همکاری صنعت برای عبور سلامت از پیک مصرف برق

معاون برق منطقه ای فارس و بوشهر تداوم همکاری صنعت برای عبور از دوره پیک مصرف و رفع ناترازی برق را ضرورتی انکار ناپذیر خواند.

در راستای آمادگی صنعت برق، برای عبور از اوج مصرف برق در تابستان پیش رو با صنایع بزرگ در دو استان فارس و بوشهر، شامل صنایع سیمان، فولاد، لاستیک، آلومینیوم، صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و همچنین نمایندگان سازمان‌ صمت و استانداری فارس جلسه ای توسط شرکت برق منطقه‌ای فارس برگزار شد.

محمد حبیب آگهی معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات این شرکت در جلسه هماهنگی با صنایع، بر آمادگی این مجموعه برای گذر از اوج مصرف برق در تابستان ۱۴۰۳ تاکید کرد.

او گفت: با توجه افزایش دمای هوا در ماه‌های گرم سال (خرداد لغایت شهریور) که منجر به رشد مصرف برق به میزان ۴۰ درصد و در نهایت ناترازی تولید و مصرف برق در این دوره می‌شود، وزارت نیرو با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه‌های مدیریت مصرف برق صنایع را در راستای حفظ و پایداری شبکه برق کشور با توجه به توان قابل تامین در شبکه، تدوین و ابلاغ کرده است. 

وی افزود: هدف از اجرای برنامه مدیریت بار صنایع بزرگ به گونه ای است که ضمن رعایت سقف توان قابل تأمل ، انرژی تحویلی به واحدهای صنعتی نیز در بازه های زمانی خارج از پیک بار به نحو مناسب تأمین شود.

سیاوش چتر سیماب مدیر دفتر خدمات مشترکین، مدیریت مصرف و وصول درآمد شرکت برق منطقه‌ای فارس نیز در ارتباط با مباحث زیر توضیحاتی ارائه کرد: وضعیت شبکه سراسری برق در ماه های گرم سال به لحاظ تراز تولید و مصرف برق، برنامه‌های وزارت نیرو جهت تامین مطمئن برق صنایع، طرح‌های مدیریت مصرف شرکت برق منطقه‌ای فارس برای صنایع سیمان ، لزوم همکاری کلیه صنایع در برنامه‌های مدیریت مصرف برق تدوین شده توسط وزارت صمت و نیرو و همچنین تبعیت از دستورات دیسپاچینگ شرکت برق منطقه‌ای فارس حسب مصوبات هیئت وزیران.

در ادامه این جلسه، مدیران صنایع استان فارس و بوشهر نیز به بیان مسائل و مشکلات موجود در ارتباط با شرایط تولید و ارائه نقطه نظرات خود در مورد برنامه‌های مدیریت مصرف پرداختند.

مهرداد کشاورز کارشناس مسئول مدیریت مصرف نیز اظهار داشت که مسائل و مشکلات صنایع از طریق نمایندگان سازمان صمت به وزارتخانه ذی ربط منعکس و پیگیری خواهد شد.

نماینده استانداری فارس نیز بر لزوم همکاری صنایع با شرکت برق منطقه‌ای فارس، برای گذر از دوره اوج مصرف و جلوگیری از ایجاد خاموشی در شبکه برق کشور و همچنین ایجاد شرایط مناسب به منظور تداوم تولید صنایع تاکید کرد.

در این جلشه از ۳۲ صنعت فعال در استانهای فارس و بوشهر که سال گذشته در برنامه‌های مدیریت مصرف با شرکت برق منطقه‌ای همکاری داشتند قدردانی شد.

انتهای پیام

برچسب ها
نسخه اصل مطلب