جستجو
رویداد ایران > رویداد > فرهنگی > (تصاویر) سلبریتی‌هایی که از کما جان سالم به در بردند

(تصاویر) سلبریتی‌هایی که از کما جان سالم به در بردند

در ادامه، به برخی از سلبریتی هایی می‌پردازیم که تجربه کما را از سر گذرانده و زنده مانده‌اند تا داستان خود را بازگو کنند.

کما، وضعیتی است که در آن فرد برای مدت طولانی در حالت بیهوشی قرار می‌گیرد، به محرک‌ها پاسخ نمی‌دهد و قادر به انجام حرکات ارادی نیست. دلایل متعددی برای به کما وجود دارد و گاهی اوقات کما به دلایل پزشکی القا می‌شود.

در ادامه، به برخی از سلبریتی هایی می‌پردازیم که تجربه کما را از سر گذرانده و زنده مانده‌اند تا داستان خود را بازگو کنند.

۱- آزی آزبورن

    این بازیگر هالیوودی در سال ۲۰۰۱ دچار آنوریسم مغزی شد. او به طرز معجزه‌آسایی از این حادثه جان سالم به در برد، اما وضعیت او آنقدر وخیم بود که دو سال طول کشید تا دوباره راه رفتن و صحبت کردن را بیاموزد. استون ۹ روز در بخش مراقبت‌های ویژه در کما بود. او پس از این حادثه درباره اینکه چطور این تجربه باعث شد قدر پیر شدن را بداند، صحبت کرده است.

۳- کورت کوبین

    در سال ۱۹۹۹، لارنس برای کاهش وزن جهت ایفای نقشی، با پوشیدن چندین لایه لباس در هوای گرم شروع به دویدن کرد. وقتی به خانه برگشت، دمای بدنش به ۴۱.۶ درجه سانتیگراد رسیده بود. این کمدین محبوب به بیمارستان منتقل شد و به مدت سه روز در کمای نزدیک به مرگ فرو رفت. در این مدت، تنفس او با کمک دستگاه ونتیلاتور انجام می‌شد.

۵- گری بیوسی

    این موسیقیدان مشهور در سال ۱۹۷۳ حین تور در کارولینای شمالی دچار تصادف رانندگی شد. خودروی او از پشت به یک کامیون برخورد کرد و او به کما رفت. واندر چهار روز در کما بود و پس از به هوش آمدن متوجه شد که بخشی از حس بویایی خود را از دست داده و حس چشایی‌اش به طور موقت مختل شده است.

۷- جری گارسیا

    قهرمان سابق فرمول یک در سال ۲۰۱۳ دچار حادثه اسکی شد و به دلیل جراحات وارده، به او کمای مصنوعی القا شد. منابع اعلام کردند که شوماخر حدود شش ماه در کما بود که با هدف کاهش تورم مغزی انجام شده بود. پزشکان به تدریج او را از کما خارج کردند.

منبع: روزیاتو

منبع: faradeed-197811

برچسب ها
نسخه اصل مطلب