جستجو
رویداد ایران > رویداد > سیاسی > گزارش مفصل گاردین از اختلال گسترده اینترنت در جهان؛ بسیاری از امور پزشکی از کار افتاد/ جراحی های عمومی در انگلیس دچار قطعی شد

گزارش مفصل گاردین از اختلال گسترده اینترنت در جهان؛ بسیاری از امور پزشکی از کار افتاد/ جراحی های عمومی در انگلیس دچار قطعی شد

کسب‌وکارها از جمله بانک‌ها، خطوط هوایی، راه‌آهن، شرکت‌های مخابراتی، پخش‌کننده‌های تلویزیونی و رادیویی، و سوپرمارکت‌ها پس از مشاهده صفحه‌نمایش خطای صفحه آبی در ایستگاه‌های کاری ویندوز در سراسر جهان، آفلاین شدند. گفته می شود قطعی فناوری اطلاعات مایکروسافت مرتبط با شرکت امنیت سایبری Crowdstrike خطوط هوایی، راه‌آهن و رسانه‌ها در سراسر جهان را دچار اختلال کرده است.

کسب‌وکارها از جمله بانک‌ها، خطوط هوایی، راه‌آهن، شرکت‌های مخابراتی، پخش‌کننده‌های تلویزیونی و رادیویی، و سوپرمارکت‌ها پس از مشاهده صفحه‌نمایش خطای صفحه آبی در ایستگاه‌های کاری ویندوز در سراسر جهان، آفلاین شدند. گفته می شود قطعی فناوری اطلاعات مایکروسافت مرتبط با شرکت امنیت سایبری Crowdstrike  خطوط هوایی، راه‌آهن و رسانه‌ها در سراسر جهان را دچار اختلال کرده است.

به گزارش شفقنا از گاردین، کاربران در subreddit برای شرکت امنیت سایبری Crowdstrike مشکلاتی را در هند، ایالات متحده و نیوزیلند گزارش کردند.

بزرگترین شرکت قطار بریتانیا به مسافران هشدار داده است که به دلیل “مشکلات گسترده فناوری اطلاعات” در انتظار اختلال باشند.

راه آهن Govia Thameslink – شرکت مادر جنوبی، Thameslink، Gatwick Express و Great Northern – هشداری را در کانال های رسانه های اجتماعی خود صادر کرد.

« ما در حال حاضر با مشکلات گسترده فناوری اطلاعات در کل شبکه خود مواجه هستیم. تیم های فناوری اطلاعات ما به طور فعال در حال بررسی برای تعیین علت اصلی مشکل هستند.»

ما نمی‌توانیم به نمودارهای راننده در مکان‌های خاص دسترسی پیدا کنیم، که منجر به لغو احتمالی کوتاه مدت می‌شود،…

مقامات پزشکی در X گفتند که سیستم رزرو NHS مورد استفاده پزشکان در انگلستان آفلاین است.

اسکای نیوز در انگلیس امروز صبح از پخش خبری خارج شد و ژاکی بلترائو، مجری ورزشی اسکای نیوز در ایکس پستی را منتشر کرد: “ما واضح است که روی آنتن نیستیم – ما تلاش می کنیم.” بر اساس پیامی که در وب‌سایت اسکای نیوز منتشر شد، همچنان خاموش است.

جراحی های عمومی در انگلیس دچار قطعی شد

جراحی های پزشک عمومی در سراسر انگلستان که به دلیل قطعی اینترنت آسیب دیده اند، گفته اند که این موضوع “تأثیر بزرگی خواهد داشت”.

پزشکان عمومی گفتند که به دلیل قطعی جهانی فناوری اطلاعات، قادر به دسترسی به سوابق بیمار یا رزرو قرار ملاقات نیستند. جراحی ها در رسانه های اجتماعی گزارش دادند که نمی توانند به سیستم وب EMIS دسترسی پیدا کنند. قابل درک است که بیمارستان های NHS در حال حاضر تحت تأثیر این قطعی قرار نگرفته اند.

گروه پزشکی دریاچه های مرکزی در آمبلساید در X نوشت:

ما تحت تأثیر قطعی IT هستیم. این تأثیر زیادی روی ما خواهد داشت، بنابراین پیشاپیش بابت ناراحتی ایجاد شده و تاخیر در تلفن عذرخواهی می کنیم.

پست دیگری توسط Pocklington Group Practice در East Riding of Yorkshire می گوید: به دلیل مشکلات مداوم ویندوز که بر IT در سراسر جهان تأثیر می گذارد، این عمل در حال حاضر قادر به عملکرد عادی نیست.

این ممکن است منجر به لغو و تنظیم قرارهای ملاقات شود. به‌روزرسانی‌ها در صورت موجود بودن دنبال می‌شوند.

مرکز بهداشت ویلمزلو در چشایر در X نوشت: تمام اقدامات در بریتانیا با استفاده از سیستم کامپیوتری GP EMIS که NHS راه اندازی شده است در حال حاضر به سیستم های IT خود دسترسی ندارند.

این خارج از کنترل جراحی های GP است. لطفاً تا زمانی که سیستم‌های فناوری اطلاعات خود را آنلاین کنیم، با ما همراه باشید.

کلیسای لین جراحی در بریگهاوس، یورکشایر غربی، در X پست کرد که “سیستم بالینی ما از ساعت 7 صبح امروز کار نمی کند”. پزشک عمومی گفت:

ما به سوابق بالینی بیماران دسترسی نداریم، بنابراین قادر به رزرو نوبت یا ارائه اطلاعات نیستیم… این یک مشکل ملی است و به عنوان یک اولویت بالا در حال کار است.

شرکت Solihull Healthcare Partnership در West Midlands گفت که یک “مشکل ملی” با EMIS Web، سیستم کامپیوتری بالینی وجود دارد. در نوشتن بر روی X، گفت: متأسفانه یک مشکل ملی با EMIS Web – سیستم رایانه بالینی ما وجود دارد. این بر توانایی ما برای رزرو/مشاوره با بیماران امروز صبح تأثیر می گذارد. هر وقت بتوانیم بیماران را به روز خواهیم کرد. بابت اختلال ایجاد شده عذرخواهی می کنیم.

یکی از خوانندگان امروز صبح برای ما نوشت: من در حال حاضر در بیمارستان NHS Chorley (بریتانیا) هستم و می توانم تأیید کنم که آنها مشکل دارند و به من گفته شده است که ممکن است قرار ملاقات را لغو کنند، من سرپایی هستم.

کارشناس امنیت سایبری می‌گوید قطعی ممکن است ناشی از «اشکال به‌روزرسانی امنیتی» باشد

دان کارت، کارشناس امنیت سایبری، از BCS، مؤسسه خبره فناوری اطلاعات، گفت: مردم «باید آرامش خود را حفظ کنند» در حالی که کسب‌وکارها به قطع جهانی فناوری اطلاعات واکنش نشان می‌دهند، که ممکن است ناشی از «اشکال به‌روزرسانی منظم امنیتی» باشد.

به‌نظر می‌رسد به‌جای هر نوع «حمله سایبری مگا»، یک اشکال برای یک به‌روزرسانی امنیتی معمولی است، اما این همچنان چالش‌هایی در سراسر جهان ایجاد می‌کند و احتمالاً به تعداد زیادی از افراد نیاز دارد تا اقدامات اصلاحی دستی را انجام دهند.

شرکت‌ها باید مطمئن شوند که تیم‌های فناوری اطلاعات آنها به خوبی پشتیبانی می‌شوند، زیرا می‌تواند یک آخر هفته سخت و بسیار پر استرس برای آنها باشد زیرا به مشتریان کمک می‌کنند.

“جهان در حال توقف است” اما بازارهای سهام عادی عمل می کنند

دن کوتسورث، تحلیلگر سرمایه گذاری در کارگزار سهام AJ Bell می گوید: «دنیایی که به دلیل فروپاشی جهانی فناوری اطلاعات متوقف شده است، جنبه تاریک فناوری را نشان می دهد و اینکه اتکا به رایانه همیشه زندگی را آسان نمی کند.

صنایع بی‌شماری، از خطوط هوایی و قطار گرفته تا بانک‌ها و رسانه‌ها، اگر نتوانند کار خود را انجام دهند، با اختلال در درآمد مواجه می‌شوند. کارگران نمی‌توانند از A به B برسند و اگر کارکنان برای انجام وظایف مهم در آنجا نباشند یا سیستم‌ها آفلاین باشند، این امر برای صنایع سراسری تأثیر منفی خواهد داشت.

شدت مشکل به مدت زمان ادامه آن خلاصه می شود. اختلال چند ساعته مفید نیست اما فاجعه نیست. اختلال طولانی مدت موضوع دیگری است که به طور بالقوه باعث آسیب به شرکت ها و اقتصاد می شود.

شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه شرکت امنیت سایبری Crowdstrike به روز رسانی را اجرا کرده است که روی سیستم عامل مایکروسافت کار نمی کند و باعث سقوط سیستم ها شده است. با توجه به اینکه ما جزئیات کامل را نمی دانیم، برای سرمایه گذاران خیلی زود است که تأثیر مالی یا اعتباری بر این مشاغل را بررسی کنند.

با وجود اینکه فیدهای خبری شرکت ها و پایانه های اطلاعاتی تحت تأثیر قطعی فناوری قرار گرفته بودند، بازارهای سهام به عملکرد عادی خود ادامه دادند. قیمت های آتی حاکی از یک عقب نشینی اندک در زمان افتتاح وال استریت در اواخر امروز است، اما سرمایه گذاران تاکنون هیچ وحشتی از خود نشان نداده اند. این که آیا این موضوع در طول روز باقی می ماند یا خیر، موضوع دیگری است.

منبع: etemadonline-667709

برچسب ها
نسخه اصل مطلب