جستجو
رویداد ایران > رویداد > سیاسی > ترور نافرجام ترامپ ؛ رئیس سابق CIA علیه رئیس سرویس مخفی

ترور نافرجام ترامپ ؛ رئیس سابق CIA علیه رئیس سرویس مخفی

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهارگوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

از اخراج روزنامه‌نگاران هنگ‌کنگی در وال استریت ژورنال شروع می‌کنیم. سپس به حراجی ساتبیز و فروش کامل‌ترین فسیل دایناسورها می‌رویم. در آخر هم به حرف‌های رئیس سابق CIA درباره ترور نافرجام ترامپ می‌پردازیم.

 

آشتی اسکارلت جوهانسون و هوش مصنوعی؟ 

به نظر می‌رسد تردیدها و سوء ظن اسکارلت جوهانسون نسبت به هوش مصنوعی برطرف و او مطمئن شده صدایش نقشی در برنامه اسکای هوش مصنوعی OpenAI ندارد. 

سام آلمتن مدیر هوش مصنوعی OpenAI وکلای خانم جوهانسون را مجاب کرده صدای برنامه اسکای فقط شبیه این بازیگر هالیوودی است و در واقع صدای اصلی یک بازیگر حرفه‌ای دیگر است.

اوایل امسال اسکارلت جوهانسون از OpenAI شکایت کرد که آنها در برنامه جدید هوش مصنوعی خود از صدای او استفاده کرده اند. جوهانسون می‌گوید من دوست ندارم صدایم برای موقعیت‌هایی نظیر بوسیدن و ابراز محبت به دیگران استفاده شود.

 

چالش در وال استریت ژورنال؛ اخراج رئیس هنگ‌کنگی‌ها

 

خانم سلینا چنگ روزنامه‌نگار هنگ‌کنگی شاغل در روزنامه وال استریت ژورنال کار خود را از دست داده و اخراج شده است. او می‌گوید شرکت در انتخابات انجمن روزنامه‌نگاران هنگ‌کنگی باعث اخراجش شده است.

چنگ از مخالفت مدیران روزنامه با حضور او در این انتخابات و قبول مسئولیت خبر داشته است. اما مسئولان روزنامه این ادعا را تکذیب می‌کنند و می‌گویند لازم نیست درباره تک‌تک اخراجی‌ها توضیح بدهند.

از ماه می چندین روزنامه‌نگار هنگ‌گنگی دفتر هنگ‌گنگ وال استریت ژورنال اخراج شده اند. انجمن روزنامه‌نگاران هنگ‌کنگی از معدود نهادهای مدنی آزادی‌خواه در تقابل چین پس از سرکوب‌های گسترده است. 

 

فروش کامل‌ترین و بزرگترین فسیل دایناسور‌ها

بزرگترین و کامل‌ترین فسیلی که از دایناسورها به‌دست آمده به قیمت ۴۴ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار در حراجی ساتبیز نیویورک به فروش رفت.

 

این فسیل کامل متعلق به دایناسور استگوساروس بود که با نام مستعار اَپکس شناخته می‌شد. اپکس بیش از ۳ متر ارتفاع دارد و طول آن از نوک بینی تا پایان دم بیش از ۸ متر است. 

قطعات فسیل اپکس سال ۲۰۲۲ در آمریکا کشف شده است. خریدار اپکس ناشناس است، اما گفته این دایناسور در آمریکا کشف شده است و در آمریکا خواهد ماند.

 

بی‌فرزندی؛ انتخاب؟ یا عدم دسترسی به IVF 

بررسی داده‌های سازمان بهداشت بریتانیا نشان می‌دهد میزان IVF و تلاش برای فرزندآوری در میان زوج‌های نابارور کاهش یافته است. بی‌فرزندی انتخاب است یا مشکل چیز دیگری است؟ 

بررسی‌های دقیق‌تر به محققان می‌گوید در واقع سازمان بهداشت از هزینه‌های خود برای کمک به IVF کاسته و باعث شده زوج‌های نابارور پشیمان شوند و یا برخی به بخش خصوصی مراجعه کنند.

به نظر می‌رسد بی‌فرزندی همیشه هم انتخاب زوج‌ها نیست و آنها در اثر عدم دسترسی به امکانات سازمان بهداشت و بالا بودن هزینه‌های IVF در بخش خصوصی، به بی‌فرزندی ادامه می‌دهند.

 

ترور ترامپ؛ رئیس سابق CIA علیه رئیس سرویس مخفی

آقای لئون پانتا رئیس سابق CIA در گفت‌وگو با رئیس سابق MI6 درباره نکات امنیتی و شکست سرویس مخفی در محافظت از ترامپ در گردهمایی پنسیلوانیا مطرح کرده است.

پانتا می‌گوید وقتی یک فرد مسلح ۲۰ ساله در میان انبوهی از ماموران امنیتی و مخفی و پلیس خود را به پشت بام محلی در نزدیکی ترامپ یعنی در حدود ۱۳۷ متری او می‌رساند، یعنی سیستم امنیتی دچار اشکال است.

شما باید تک‌تیراندازها را به گونه‌ای مستقر کنید که به محیط مسلط باشند، اما استقرار ضارب نشان می‌دهد او مسلط به محیط بوده است. پانتا با این اظهارات فشارها را بر رئیس سرویس مخفی برای استعفا بیشتر کرده است.

 

منبع: sharghdaily-937381

برچسب ها
نسخه اصل مطلب