جستجو
رویداد ایران > رویداد > سیاسی > تقویت روابط ایران و عربستان موجب افزایش قدرت جهان اسلام است

تقویت روابط ایران و عربستان موجب افزایش قدرت جهان اسلام است

رییس‌جمهور منتخب در تماس تلفنی ولیعهد عربستان گفت: تقویت روابط ایران و عربستان موجب افزایش قدرت جهان اسلام در دفاع از فلسطین است

رییس‌جمهور منتخب در تماس تلفنی ولیعهد عربستان گفت: تقویت روابط ایران و عربستان موجب افزایش قدرت جهان اسلام در دفاع از فلسطین است.

به گزارش تسنیم، امیر محمد بن‌سلمان ولیعهد و نخست وزیر عربستان بعد از ظهر امروز چهارشنبه در تماس تلفنی با مسعود پزشکیان ضمن تبریک پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری ایران،‌ بر اهتمام دولت عربستان نسبت به ادامه همکاری‌های دوجانبه با ایران به نفع دو کشور، دو ملت و جهان اسلام تاکید کرد.  

پزشکیان در این گفتگو ضمن تشکر از پیام‌های تبریک مسئولین عربستان و فراهم کردن زمینه اخذ رای از حجاج ایرانی در مکه مکرمه و مدینه منوره، توسعه روابط با همسایگان از جمله عربستان سعودی را از اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران برشمرد و گسترش همکاری میان دو کشور را به نفع منطقه و جهان اسلام دانست.  

رئیس جمهور منتخب ضمن ابراز خرسندی از سیر مناسبات دو کشور طی یکسال گذشته اظهار امیدواری کرد در دوره جدید همکاری‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی–تجاری میان ایران و عربستان توسعه یابد و نزدیکی هر چه بیشتر دو کشور موجب ایجاد پیوندهای عمیق و ناگسستنی میان کشورهای اسلامی شود.  

پزشکیان تقویت روابط ایران و عربستان را موجب افزایش قدرت جهان اسلام در دفاع از فلسطین و محکومیت جنایتگری صهیونیست‌ها دانست و تاکید کرد: ضرورت دارد همه کشورهای اسلامی به صورت یکپارچه تمام توان و ظرفیت خود را برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی به کار بگیرند.

  ولیعهد عربستان نیز در این تماس تلفنی توسعه همکاری‌ها میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی را به عنوان دو کشور بزرگ و تاثیرگذار در منطقه ضروری خواند و افزود: برای ما موجب خرسندی بسیار است که نشانه‌های روشنی نسبت به اجرای توافقات مشاهده می‌کنیم و در همین مدت نیز اقدامات متعدد صورت گرفته که مشوق ما برای توسعه همکاری‌های دوجانبه است.

  ولیعهد عربستان گسترش همکارهای دو کشور را موجب انسجام و وحدت نظر در جهان اسلام حول مسائل مهم مبتلابه از جمله مسئله فلسطین عنوان کرد و گفت: اطمینان داریم توسعه روابط ایران و عربستان علاوه بر ابعاد دوجانبه به نفع مسائل جهان اسلام از جمله مسئله فلسطین خواهد بود. 

محمد بن‌سلمان با اشاره به وجود ظرفیت‌های گسترده دو کشور برای توسعه همکاری به ویژه در بخش‌های فرهنگی، تجاری و سرمایه‌گذاری، ابراز امیدواری کرد که در دوره ریاست جمهوری پزشکیان روابط میان دو کشور توسعه یافته و آینده‌ای درخشان برای دو ملت رقم بخورد. 

 

منبع: etemadonline-667565

برچسب ها
نسخه اصل مطلب