جستجو
رویداد ایران > رویداد > سیاسی > گزارش جدید ظریف به مردم در مورد انتخاب کابینه دولت پزشکیان: هیچ‌یک از اعضای کمیته‌ها اجازه ندارد با نامزدهای مسئولیت، خارج از جلسات رسمی کمیته دیدار داشته باشد/ ویدیو

گزارش جدید ظریف به مردم در مورد انتخاب کابینه دولت پزشکیان: هیچ‌یک از اعضای کمیته‌ها اجازه ندارد با نامزدهای مسئولیت، خارج از جلسات رسمی کمیته دیدار داشته باشد/ ویدیو

رئیس شورای راهبری انتخاب اعضای کابینه دولت چهاردهم گفت: هیچیک از اعضای کمیته‌ها اجازه ندارد با نامزدهای مسئولیت، خارج از جلسات رسمی کمیته دیدار داشته باشد. فرد متخلف مستعفی شناخته خواهد شد.

به گزارش شبکه شرق، محمدجواد ظریف، رئیس شورای راهبری انتخاب اعضای کابینه دولت چهاردهم با اشاره به برگزاری دهمین جلسه شورای راهبری گفت: کارگروه‌های گزینش نامزدهای پست وزارت از افراد متخصص و اقشار مختلف جامعه از جمله بانوان، جوانان گروه های صنفی و دانشگاهی تشکیل شده است و شفافیت مهم ترین محور کار این گروه ها است.

وی با اشاره به اینکه معیارهای نامزدهای وزارت و روسای سازمان های دولت چهاردهم پیش از این از طریق فضای مجازی به اطلاع مردم رسیده است افزود نحوه عملکرد این کمیته ها در برنامه امشب شبکه خبر صدا و سیما به صورت مشروح بیان خواهد شد.

ظریف مهم ترین معیار انتخاب وزرای دولت چهاردهم را پایبندی به مبانی جمهوری اسلامی، پایبندی به گفتمان و رویکرد دکتر پزشکیان و پاک دستی دانست و افزود در جلسه امروز شورای راهبری برای افزایش شفافیت و جلوگیری از تعارض منافع دو مصوبه به تصویب رسید:

بر این اساس اعضای کارگروه‌های انتخاب وزرای دولت اجازه مذاکره خارج از جلسات کارگروه با نامزدهای پست وزارت را نخواهند داشت و در صورت وقوع چنین موضوعی، فرد خاطی از کلیه روندهای انتخاب دولتمردان کنار گذاشته خواهد شد.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه امروز شورای راهبردی، نامزدهای پست وزارت نمی‌توانند در رای گیری کارگروه ها شرکت کنند و چنانچه عضوی از یک کارگروه نامزد پست وزارت شود آن فرد با فرد مشابه از نظر تخصص جایگزین خواهد شد.

ظریف با بیان اینکه این روند برای انتخاب وزرا و دولتمردان برای اولین بار پس از انقلاب تجربه می‌شود اظهار امیدواری کرد با توجه به تصمیمات اتخاذ شده در جلسه امروز شورای راهبری انتخاب اعضای کابینه دولت چهاردهم، شفافیت در روند انتخاب دولتمردان افزایش یافته و تعارض منافع به حداقل برسد.

منبع: sharghdaily-937330

برچسب ها
نسخه اصل مطلب