جستجو
رویداد ایران > استان ها > فارس > ضرورت حمایت قاطع از تولید/گلایه از قطع برق صنایع

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی فارس مطرح کرد:

ضرورت حمایت قاطع از تولید/گلایه از قطع برق صنایع

رئیس کانون انجمن های صنفی کارفرمایی استان فارس با تأکید به لزوم حمایت از تولیدکنندگان داخلی، گفت: امروز حمایت از تولید به عنوان یک ضرورت انکار ناپذیر و اصلی برای رشد کشور مهم است.

جمال رازقی در جلسه هیئت مدیره کانون انجمن های صنفی کارفرمایی فارس، گفت: در شرایط فعلی کشور همه بخش ها وظیفه دارند از بخش تولید و اشتغال کشور حمایت کنند.

وی با اشاره به انجام نشدن وظائف محوله برخی از دستگاه های دولتی در خصوص بخش تولید و اقتصاد استان فارس افزود: عملکرد برخی از دستگاه های دولتی با عناوین مختلف نه تنها تولید را با مشکلاتی مواجه می کند بلکه اقدام عملی برای ایجاد رکود اقتصادی است.

رازقی در خصوص نامنظمی قطعی برق واحدهای تولیدی، گفت: به بهانه کاهش و مدیرت مصرف، برق واحدهای تولیدی را قطع می کنند درحالی که این روند مشکلات عدیده و فشار مضاعفی را برای تولید کنندگان به وجود آورده است.

نائب رئیس اتاق بازرگانی فارس با تاکید بر اینکه ناترازی در موضوع قطع برق واحدهای تولیدی خیلی مشکل ساز شده است، اضافه کرد: ما به عنوان بخش خصوصی برای قطعی برق واحدهای تولیدی پیشنهادهای کاربردی ارائه کردیم اما متاسفانه گوش شنوایی و دست حمایت گری نیست.

وی ادامه داد: یکی از پیشنهادهای ما در این زمینه ایجاد متعادل سازی است و همچنین در رابطه با قانون کار نیز پیشنهاد می کنیم واحدهایی که روزهای تعطیل دارند به لحاظ قانونی چنانچه کارگران روز جمعه به جای روز تعطیل ناشی از قطع برق کار کنند تا مشکلی برای کارفرما پیش نیاید.

رازقی با بیان اینکه، قطع برق صنایع در نهایت موجب نارضایتی کارگران خواهد شد و تبعات ناشی از آن گسترده خواهد بود، اضافه کرد: تبعات هرگونه ایجاد اختلال و عدم حمایت از تولید در جامعه کارگری و کارفرمایی نمود و بروز دارد درحالی که امروز جهاد اقتصادی در کشور وظیفه همه ما است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز گفت: حمایت از استمرار تولید جهت بعضی از دستگاه ها تبیین نشده است که ما به عنوان دستگاه متولی نیز از برخی عملکردها دستگاه های دولتی در خصوص مباحث کارگری و کارفرمایی گلایه مندیم.

وحید خداپرست با اشاره به برخی از مشکلات بخش خصوصی استان با  دستگاه های خدمات رسان، افزود: پیشنهاد مشخص ما این است که کانون انجمن های صنفی کارفرمایی استان با هدف حمایت از تولید استان جلساتی با دستگاه های خدمت‌رسان مانند سازمان آب، برق منطقه ای و شرکت گاز و دستگاه های اجرایی مانند تامین اجتماعی و اقتصاد و دارایی داشته باشد و مشکلات تولید کنندگان و کارفرمایان را با جدیت پیگیری و راهکارهای کاربردی ارائه کنند.

خداپرست اظهارداشت: معتقدیم تا حد توان با تدابیر استانی از بخش تولید حمایت کرده و مشکلات بخش تولید را حل و فصل کنیم تا به تولید و اقتصاد استان زیان نرسد و هیچ واحدی تعطیل نشود.

وی با تاکید بر اینکه آماده همکاری با کانون کارفرمایی استان برای حل مشکلات و حضور نمایندگان کانون در مراجع حل اختلاف هستیم اضافه کرد: ما قول می دهیم مجموعه تعاون و کار در بخش خصوصی استان در راستای استمرار و پایداری تولید را حمایت کنیم و در این زمینه از  تمام توان استفاده می کنیم.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: در تشکل های مرتبط با درخواست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کانون انجمن های صنفی کارفرمایی استان فارس سرآمد است و می تواند یک الگو برای سایر استان ها باشد.

در این جلسه حاضران به بیان نقطه نظرات و مشکلات کارفرمایان استان در رابطه با موضوعات مربوط به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداختند.

انتهای پیام

برچسب ها
نسخه اصل مطلب