جستجو
رویداد ایران > رویداد > علمی > (تصاویر) بررسی گوشی گلکسی A25؛ موبایل اقتصادی و ارزشمند سامسونگ

(تصاویر) بررسی گوشی گلکسی A25؛ موبایل اقتصادی و ارزشمند سامسونگ

گلکسی A25 شباهت ظاهری زیادی به هم‌خانواده‌های پریمیوم‌ترش دارد؛ اما از لحاظ کیفیت ساخت و عملکرد، در بهترین حالت یک گوشی اقتصادی محسوب می‌شود.

برخلاف گلکسی A55 و گلکسی A35 که با هیاهوی زیادی به بازار آمدند، گلکسی A25 نسبتاً بی‌سروصدا عرضه شد و حتی استفاده از زبان طراحی Key Island هم نتوانست تغییری در روند ایجاد کند؛ البته این موضوع چندان هم تعجب‌آور نیست؛ زیرا A25 محصولی به‌ظاهر مقرون‌به‌صرفه است؛ هرچند با توجه به شرایط فعلی باید برای خرید آن به‌اندازه‌ی یک گوشی میان‌رده در چند ماه پیش هزینه کرد.

گلکسی A25 صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتزی دارد و همچنان از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کند. از همه‌ مهم‌تر به‌لطف Key Island، دارای ظاهری تازه است و از تراشه‌ی توانمندتری هم قدرت می‌گیرد؛ اما آیا همین بهبودها کافی به‌نظر می‌رسد و باوجود قیمت نسبتاً بالا، گلکسی A25 می‌تواند از رقبا پیشی بگیرد و خود را در فهرست بهترین گوشی های موبایل بازار جای دهد؟ برای پاسخ به این سؤال تا انتهای بررسی گلکسی A25 همراهمان باشید.

جدول مشخصات فنی گلکسی A25

سخت افزار

توضیحات

 
 

ابعاد

۱۶۱ در ۷۶٫۵ در ۸٫۳ میلی‌متر

وزن

۱۹۷ گرم

نمایشگر

۶٫۵ اینچی SuperAMOLED

۱۲۰ هرتز - ۱۰۰۰ نیت

تراشه

اگزینوس ۱۲۸۰

رم و حافظه

128GB 6GB RAM, 128GB 8GB RAM, 256GB 8GB RAM

دوربین

۵۰ مگاپیکسلی واید (f/1.8 - سنسور 1/2.76 اینچی - لرزشگیر اپتیکال)

۸ مگاپیکسلی اولتراواید

۲ مگاپیکسلی ماکرو

فیلم‌برداری

4K@30fps

1080p@30fps

لرزشگیر الکترونیکی

دوربین سلفی

۱۳ مگاپیکسل

باتری

۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت

شارژ

۲۵ وات

 

گذشته از سبک‌بودن، ابعاد گوشی باعث می‌شود از دست گرفتن آن حس‌وحال چندان جالبی را تجربه نکنید و به‌اصطلاح، با یک گوشی خوش‌دست طرف نباشید؛ بنابراین دلتان را صرفاً به سبک‌بودن گوشی خوش نکنید و این مسئله‌ی مهم را نیز مدنظر قرار دهید. بد نیست اشاره کنم که A25 فاقد هرگونه رتبه‌ی IP برای محافظت رسمی در برابر گرد و غبار و آب است و خبری هم از پوشش محافظ روی نمایشگر نیست؛ بنابراین گلس و کاور را برای محافظت از گوشی فراموش نکنید.

گلکسی A25 فاقد هرگونه رتبه‌ی IP برای محافظت رسمی در برابر گرد و غبار و آب است

رنگ‌بندی گوشی‌های سامسونگ همیشه جزو نقاط قوت آن‌ها به‌حساب می‌آید. درمورد گلکسی A25، ما رنگ سرمه‌ای متمایل به مشکیِ آن را برای بررسی در اختیار داشتیم؛ اما گزینه‌های دیگری نیز همچون آبی روشن و زرد لیمویی نیز برای انتخاب وجود دارد. طراحی پشت گوشی نیز صاف و صیقلی نیست و الگوی شطرنج‌مانند نامحسوسی روی سطحش به‌چشم می‌خورد؛ البته این الگو ظرافت زیادی دارد و از فاصله‌ی دور به‌سختی قابل مشاهده است. خوشبختانه لکه‌ی اثرانگشت و چربی نیز روی‌ بدنه نمی‌ماند.

در تنظیمات گرافیکی متوسط ​​(وضوح HD)، می‌توان بازی پابجی را با نرخ فریم ۳۰ فریم‌برثانیه اجرا کرد. بازی سنگین Genshin Impact نیز با تنظیمات گرافیکی پایین (Low) با نرخ فریم ​​۳۷ فریم‌برثانیه قابل اجرا است. بازی کال آو دیوتی نیز در تنظیمات گرافیکی High تجربه‌ی روان و راضی‌کننده‌ای را در اختیارتان قرار می‌دهد. یادمان نرود که اسپیکرهای استریو نیز نقش زیادی در بهبود تجربه‌ی بازی نسبت به نسل پیشین ایفا می‌کنند.

عملکرد فضای ذخیره‌سازی گلکسی A25 در برابر رقبا

گوشی/پارامتر

خواندن ترتیبی

نوشتن ترتیبی

خواندن تصادفی

نوشتن تصادفی

 
 

گلکسی A25

۵۳۳ مگابایت‌برثانیه

۳۹۰ مگابایت‌برثانیه

۴۸ مگابایت‌برثانیه

۴۱ مگابایت‌برثانیه

ردمی نوت ۱۳ 4G

۴۴۱ مگابایت‌برثانیه

۳۸۵ مگابایت‌برثانیه

۲۶ مگابایت‌برثانیه

۱۸ مگابایت‌برثانیه

کُره‌ای‌ها گلکسی A25 را در دو مدل با رم ۶ و ۸ گیگابایت به‌همراه فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی عرضه کرده‌اند تا برخلاف نسل گذشته، کاربران به نسخه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی محدود نباشند. اگر از یک سیم‌کارت استفاده می‌کنید، می‌توانید از محفظه‌ی سیم‌کارت دوم برای جای‌گذاری کارت microSD نیز بهره‌ ببرید. طبق معمول، سامسونگ در مورد نوع فضای ذخیره‌سازی گوشی‌هایش نیز اطلاعاتی در اختیار قرار نمی‌دهد؛ اما عملکرد نمونه‌ی به‌کارررفته در A25 به‌مراتب سریع‌تر از ردمی نوت ۱۳ 4G است.

باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژدهی مطلوب

در بخش باتری، حداقل روی کاغذ هیچ تغییری دیده نمی‌شود و سامسونگ از همان باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی نسل گذشته استفاده می‌کند. همچون برادران گران‌قیمت‌ترش، A25 نیز از شارژ سیمی ۲۵ وات پشتیبانی می‌کند و همچنان از شارژر در جعبه‌ی دستگاه خبری نیست و باید آن را به‌صورت جداگانه تهیه کنید.

عمر باتری گلکسی A25 دربرابر رقبا

محصول/بنچمارک

نمایشگر

باتری

پخش ویدیو

کاربری روزمره

ابعاد، وضوح و نرخ نوسازی

میلی‌آمپرساعت

دقیقه:ساعت

دقیقه:ساعت

 
 
 

گلکسی A25

۶٫۵ اینچ، ۱۲۰ هرتز

۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۵۰۰۰

۲۳:۰۰

۱۱:۱۹

گلکسی A24

۶٫۵ اینچ، ۹۰ هرتز

۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۵۰۰۰

۲۳:۴۲

۱۳:۲۴

ردمی نوت ۱۳ پرو 5G

۶٫۶۷ اینچ، ۱۲۰ هرتز

۲۷۱۲ × ۱۲۲۰ پیکسل

۵۱۰۰

۲۰:۰۰

۱۱:۲۵

ردمی نوت ۱۳ پرو 4G

۶٫۶۷ اینچ، ۱۲۰ هرتز

۲۷۱۲ × ۱۲۲۰ پیکسل

۵۰۰۰

۱۶:۳۰

۱۰:۵۹

گلکسی A34

۶٫۶ اینچ، ۱۲۰ هرتز

۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۵۰۰۰

۲۱:۰۰

۱۳:۲۲

گلکسی A54

۶٫۴ اینچ، ۱۲۰ هرتز

۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۵۰۰۰

۲۳:۴۶

۱۲:۲۶

* تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.

گلکسی A25 در بخش باتری عملکرد معقولی دارد و با شارژدهی حدداً ۲۳ ساعته در آزمون پخش ویدیو زومیت، تقریبا مثل نسل پیش ظاهر می‌شود که با توجه به یکسان ماندن وضوح نمایشگر، قابل توجیه است. در کاربری روزمره نیز شارژدهی گوشی را حدوداً ۱۱ ساعت و ۱۹ دقیقه یعنی حدودا دو ساعت کمتر از نسل پیش به دست آوردیم. از آنجایی که نرخ نوسازی نمایشگر A25 بیشتر از A24 است، بنابراین کمتر شدن شارژدهی در کاربری‌های عادی چیز عجیبی نیست.

اندروید ۱۴ با چهار سال پشتیبانی نرم‌افزاری

به‌روزرسانی رابط کاربری در گوشی‌های سامسونگ حتی در گوشی‌های اقتصادی این شرکت نیز جای هیچ بحثی باقی نمی‌گذارد. در شرایطی که بسیاری از گوشی‌های شیائومی با سه‌سال پشتیبانی نرم‌افزاری عرضه می‌شوند، حتی گوشی‌های اقتصادی سامسونگ با دریافت چهارسال به‌روزرسانی سیستم‌عامل و پنج‌سال به‌روزرسانی امنیتی، در جایگاه بسیار خوبی قرار دارند. گلکسی A25 سامسونگ رابط کاربری One UI 6 مبتنی‌بر اندروید ۱۴ را اجرا می‌کند که تجربه‌ی خوشایندی از کار با گوشی به‌همراه دارد.

دوربین اصلی

برش عکس دوربین اصلی

دوربین اولتراواید گلکسی A25 از حسگر ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2، میدان دید ۱۲۰ درجه و پیکسل‌های ۱٫۱۲ میکرومتری استفاده می‌کند. در تصویری که با دوربین اولتراواید گوشی ثبت‌ کرده‌ایم، نقص در الگوریتم پردازش تصویر منجر به از دست رفتن بسیاری از جزئیات تصویر شده است. عکس‌های اولتراواید، مادامی‌که در شرایط نوری کاملا ایدئال ثبت شده باشند، برای اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی معقول هستند؛ اما انتظار جزئیات هم‌سطح با دوربین اصلی را نباید داشته باشید.

دوربین اصلی

دوربین اصلی

دوربین اصلی

دوربین اصلی با HDR معقول

 

گالری عکس‌های گلکسی A25

 

اقتصادی ارزشمند کره‌ای‌ها در برابر رقبا

گلکسی A25 در مقایسه با نسل گذشته‌ بهبودهای چشمگیری را تجربه می‌کند. تراشه‌ی قدرتمندتری را در دل دارد، نرخ نوسازی آن با گوشی‌های میان‌رده برابری می‌کند و طراحی‌اش به گوشی‌های مدرن‌تر نزدیک شده است. به‌علاوه، با دریافت چهارسال به‌روزرسانی نرم‌افزاری در رقابت با برخی از مدل‌های هم‌رده از برندهایی مثل شیائومی، برتری پیدا می‌کند.

گلکسی A25 هم‌اکنون در بازار ایران با قیمت نسبتاً بالایی عرضه می‌شود و بدون شک با کاهش قیمت، ارزش خرید آن افزایش خواهد یافت. باتوجه به اینکه کانفیگ پایه‌ی گوشی هم‌اکنون با قیمتی در محدوده‌ی ۱۱ تا ۱۲ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد، خرید نسخه‌های پایین‌تر منطقی‌تر خواهد بود؛ اما اگر قصد خرید نسخه‌ی ۲۵۶ گوشی را دارید، در این محدوده‌ی قیمتی، به گوشی‌هایی مثل موتورولا اج ۳۰، پوکو X6 و موتورولا اج ۴۰ نئو فکر کنید که هم قدرتمندتر هستند، هم نمایشگر باکیفیت‌تری دارند.

نکات مثبت

    شارژدهی خوب
  • فیلمبرداری 4K
  • پشتیبانی نرم‌افزاری ۴ ساله
  • تجربه‌ی عکاسی رضایت‌بخش
  • طراحی مدرن‌تر از نسل گذشته

نکات منفی

    نبود شارژر در جعبه‌ی گوشی
  • ارزش اقتصادی پایین‌تر در نسخه‌ی ۲۵۶ گیگابایت

منبع: خبرآنلاین

منبع: faradeed-197366

برچسب ها
نسخه اصل مطلب