جستجو
رویداد ایران > رویداد > علمی > (عکس) این شایعه نیست؛ ایستگاه فضایی بین‌المللی نورهای عجیبی در جو زمین دیده است

(عکس) این شایعه نیست؛ ایستگاه فضایی بین‌المللی نورهای عجیبی در جو زمین دیده است

فضانوردان نورهای قرمز ترسناکی را در جو زمین و درست بالای سواحل آفریقای جنوبی مشاهده کرده‌اند. شاید فکر کنید که فضا جای دیوانه‌کننده‌ای برای فضانوردان است، به‌خصوص وقتی چیزهایی می‌بینید که باید در فیلم‌های علمی تخیلی دیده شود، نه دنیای واقعی!

متیو دومینیک، یکی از فضانوردان مستقر در ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) و فرمانده مأموریت SpaceX Crew-۸ چراغ‌های قرمز درخشانی را در اتمسفر زمین به ثبت رسانده است که نورهای وحشتناکی را نشان می‌دهد، اما ناسا می‌گوید این نورها مربوط به بیگانگان فضایی نیست.

این پدیده چیزی نیست جز اسپیریت سرخ (روح قرمز) که معمولاً بالای ابرهای رعدوبرق در قسمت بالایی جویا همان مزوسفر تشکیل می‌شود. در ارتفاع حدود ۸۵ کیلومتری از سطح زمین، این نورهای قرمز به‌صورت عمودی و درست مانند نوعی فضاپیمای عجیب‌وغریب ایستاده‌اند. طبق مختصات، آن‌ها درست بالای سواحل آفریقای جنوبی پدیدار شده‌اند.

در بیانیه مطبوعاتی ناسا نیز توضیح داده شد که رویدادهای نورانی گذرا (TLEs)، ازجمله اسپریت‌های قرمز، تخلیه‌های رنگارنگی از انرژی الکتریکی هستند که درنتیجه فعالیت رعدوبرق‌هایی که در درون طوفان‌های زمین رخ می‌دهند، در بالای طوفان‌ها ظاهر می‌شوند. این نوع از TLE ها و سایرین معمولاً به‌طور تصادفی شکسته می‌شوند و هنگام گرفتن تایم‌لپس از زمین با استفاده از لنزی با فاصله کانونی گسترده نیز این شکستگی مشهودتر می‌شود.

منبع: خبرآنلاین

منبع: faradeed-197246

برچسب ها
نسخه اصل مطلب