جستجو
رویداد ایران > استان ها > فارس > برپایی ۲۰۶ موکب سوگواری محرم در مناطق یازده‌گانه کلان‌شهر شیراز

سخنگوی شهرداری اعلام کرد؛

برپایی ۲۰۶ موکب سوگواری محرم در مناطق یازده‌گانه کلان‌شهر شیراز

سخنگوی شهرداری شیراز اعلام کرد که دهه اول محرم ۲۰۶ موکب سوگواری در مناطق یازده‌گانه این کلان‌شهر ایجاد و سومین حرم اهل‌بیت(ع)» در عزای سید و سالار شهیدان سیاه‌پوش شده است.

رضا جاویدی با تسلیت ایام شهادت سید و سالار شهیدان ویارانشان و بزرگداشت حماسه کربلا و عاشورا، به تمهیدات مناطق یازده‌گانه برای فضاسازی و سیاه‌پوشی و همچنین برپایی موکب‌های عزاداری در محلات و معابر مناطق یازده‌گانه کلان‌شهر شیراز پرداخت و اظهار کرد: شیراز سیاه‌پوش عزای سید و سالار شهیدان است.

وی از برپایی ۲۰۶ موکب عزاداری در معابر و محلات مناطق یازده‌گانه این کلان‌شهر طی دهه اول محرم خبر داد و گفت: برای اجرای برنامه‌های عزاداری سید و سالار شهیدان به ۶۰۱ مسجد و هیئت‌ توسط مناطق یازده‌گانه کمک شده است.

سخنگوی شهرداری شیراز همچنین با اشاره به فضاسازی و سیاه‌پوشی مناطق این کلان‌شهر با نصب المان، کتیبه، پرچم و ریسه‌های سیاه بیان کرد: مناطق یازده‌گانه با ۸۲ هزار و ۸۰۰ متر ریسه، یک هزار و ۴۹۲ متر بنر، یک هزار و ۶۳۸ عدد کتیبه افقی و عمودی در تقاطع‌ها و پل‌ها اقدام به فضاسازی محرم کرده‌اند.

جاویدی همچنین از تدابیر لازم برای فضاسازی، سیاه‌پوشی، اکران طرح‌های فرهنگی و تبلیغات محیطی معابر و محلات با توجه به مفاهیم ارزشمند محرم و تعظیم و تکریم شعائر اسلامی نیز با محوریت آموزه‌های متعالی عاشورا توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیرازخبر داد و گفت: بیش از ۴۰۰ کتیبه عرضی و ۳۰۰ کتیبه عمودی در سطح خیابانهای شهر شیراز نصب‌شده است.

وی از نصب بیش از ۱۵۰ سازه شهری با موضوع محرم و شهدای دفاع مقدس به دلیل برگزاری دومین کنگره امیران، سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس به میزبانی شهر شیراز خبر داد و عنوان کرد: در سطح شهر شیراز، بیش از ۲۵۹ غرفه جهت مواکب، هیئات سطح شهر بر پا شد و اقلام مصرفی در میان این مواکب توزیع شده است.

۱۱ عنوان برنامه اعم از برپایی نمایشگاه عکس محرم در فرهنگسراها، اجرای تعزیه و مقتل خوانی در مراکز فرهنگی، نذر خون، کتابخانه محرم، عصر شعر کربلا و محرم به وقت کودکی به مناسبت ایام محرم از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شیراز در حال اجراست که جاویدی به ان پرداخت.

انتهای پیام

برچسب ها
نسخه اصل مطلب