جستجو
رویداد ایران > رویداد > علمی > (تصاویر) مزدا CX-50 با موتور هیبرید تویوتا رسماً معرفی شد

(تصاویر) مزدا CX-50 با موتور هیبرید تویوتا رسماً معرفی شد

مزدا نسخه هیبرید کراس اوور CX-50 مدل 2025 را معرفی کرد. این شاسی بلند ژاپنی از پیشرانه هیبرید تویوتا کمری و راوفور برخوردار شده است.

به‌تازگی دنبال‌کنندگان اخبار خودرو، خصوصاً طرفداران خودروهای ژاپنی، از واردات محصولات مزدا نظیر مزدا EZ-6، مزدا آراتا و مزدا CX-50 به ایران توسط آفتاب خودرو مطلع شدند. در همین بین مزدا از نسخه هیبرید مدل 2025 شاسی بلند CX-50 رونمایی کرده است که از سیستم هیبرید خودروساز بزرگ ژاپنی تویوتا بهره می‌برد.

معرفی نسخه هیبرید جدید مزدا CX-50

نسخه هیبرید جدید مزدا سی ایکس ۵۰ به سیستم هیبرید تویوتا مجهز است که یک موتور ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی، سه موتور الکتریکی و یک باتری را در بر می‌گیرد. این سیستم هیبرید می‌تواند ۲۱۹ اسب بخار قدرت و ۲۲۶ نیوتن متر گشتاور تولید کند. مصرف سوخت آن ۷.۴ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر تخمین زده می‌شود. یک گیربکس متغیر پیوسته یا سی‌وی‌تی هم وظیفه انتقال نیرو محرکه این پیشرانه به هر چهار چرخ را بر عهده دارد.

مزدا سی ایکس ۵۰ هیبرید مدل ۲۰۲۵ در سه تیپ عرضه می‌شود. تیپ پایه ۳۵ هزار و ۳۹۰ دلار قیمت دارد و قیمت بالارده‌ترین تیپ به ۴۱ هزار و ۴۷۰ دلار می‌رسد. البته با ارائه این نسخه هیبرید، تیپ میان‌رده بنزین‌سوز ۲.۵ لیتری توربوشارژ این اس یو وی از خط تولید خارج شده است.

4_11zon (2)

نسخه‌های بنزینی مزدا CX-50 در همین تابستان به نمایندگی‌های این شرکت راه پیدا می‌کنند و نسخه‌های هیبرید جدید آن هم تا قبل از انتهای سال جاری میلادی عرضه خواهند شد.

منبع: خبرآنلاین

منبع: faradeed-197131

برچسب ها
نسخه اصل مطلب