جستجو
رویداد ایران > رویداد > قرارداد ۱۲ ساله کمیته المپیک با عربستان برای برگزاری مسابقات ورزش های الکترونیک

قرارداد ۱۲ ساله کمیته المپیک با عربستان برای برگزاری مسابقات ورزش های الکترونیک

کمیته بین‌المللی المپیک خبر از عقد قرارداد ۱۲ ساله با عربستان سعودی برای برگزاری المپیک ورزش‌های الکترونیکی در این کشور خبر داد.

روسای کمیته بین‌المللی المپیک و کمیته المپیک عربستان سعودی روز جمعه خبر دادند که براساس تفاهم‌نامه‌ای که بین آن‌ها امضا شده است، قرار است المپیک ورزش‌های الکترونیکی در این کشور برگزار شود و افتتاحیه اولین دوره آن در این کشور نیز در سال ۲۰۲۵ برگزار می‌شود. عربستان سعودی سرمایه‌گذاری بزرگی در ورزش‌های الکترونیکی کرده است و اخیرا نیز جام جهانی ورزش‌های الکترونیکی را در شهر ریاض برگزار کرد.

آقای توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک در این‌باره گفت: «از سعادت ما است که بتوانیم با کمیته المپیک عربستان روی برگزاری المپیک ورزش‌های الکترونیکی همکاری کنیم چون آن‌ها تخصص زیادی در حوزه ورزش‌های الکترونیکی و زیر مجموعه‌های آن دارند.»

او همچنین اضافه کرد: «با همکاری کمیته المپیک عربستان ما می‌توانیم ارزش‌های خودمان از جمله عناوینی که در این مسابقات شرکت می‌کنند، ترویج برابری جنسیتی و تعامل با مخاطبان جوانی را که ورزش‌های الکترونیکی را دنبال می‌کنند نیز ارج نهیم.»

شاهزاده عبدالعزیز بن ترکی الفیصل، وزیر ورزش و رئیس کمیته المپیک و پارالمپیک عربستان در این‌باره گفت: «عربستان سعودی از همکاری با کمیته بین‌المللی المپیک بسیار هیجان‌زده است و از فرصت پیش آمده برای کمک به این کمیته برای خوشامدگویی به عصر جدیدی از ورزش‌های بین‌المللی بسیار خرسند است. ما باور داریم که حضور در رقابت‌های المپیک یک افتخار بزرگ برای هر ورزشکاری است و ما مفتخریم که در نوشتن برگ جدیدی از تاریخ المپیک کمک کنیم تا الهام‌بخش رویاهای جدید و انگیزه‌های جدید برای میلیون‌ها ورزشکار در سراسر دنیا باشیم.»

صندوق سرمایه‌گذاری عمومی پادشاهی عربستان در سال‌های اخیر مبالغ هنگفتی را در دنیای بازی‌های ویدیویی سرمایه‌گذاری کرده است تا بتواند به شاهزاده محمد بن سلمان در رسیدن به هدف خود که رسیدن به اقتصادی بدون تکیه به نفت در عربستان باشد، کمک کند. این صندوق هم‌اکنون در شرکت‌های الکترونیک آرتز، تیک-تو، نینتندو و بسیاری از استودیوها و شرکت‌های بازی‌سازی سهام دارد.

نظر خود را با ما و دیگر کاربران زومجی به اشتراک بگذارید.

منبع: zoomg-369854

برچسب ها