جستجو
رویداد ایران > رویداد > علمی > (تصاویر) نگاهی به مزدا آراتا؛ مشخصات فنی، آپشن ها و قیمت

(تصاویر) نگاهی به مزدا آراتا؛ مشخصات فنی، آپشن ها و قیمت

آراتا، شاسی بلند برقی به‌روز مزدا، به‌واسطه آفتاب خودرو به ایران می‌آید. در ادامه شاهد مشخصات، امکانات، آپشن ها و قیمت اس یو وی Arata باشید.

آفتاب خودرو به‌تازگی از برنامه خود برای واردات محصولات مزدا در ایران خبر داد و گزینه‌های مورد نظر خود را مشخص کرد. در این بین، نام خودروهایی مثل مزدا EZ-6 و همچنین مزدا آراتا (Arata) به چشم می‌خوردند. آراتا هنوز روانه بازار نشده است، ولی به گفته آفتاب خودرو، بعد از عرضه این اس یو وی واردات آن به ایران در اسرع وقت پیگیری خواهد شد.

معرفی مزدا Arata

آراتا با طراحی مینیمال و به‌روز و بدنه پرظرافت، در همان نگاه اول توجهات را به خود جلب می‌کند. در نمای جلو چراغ‌های فوق‌العاده باریک که به جلوپنجره بسته این شاسی بلند ژاپنی/چینی هم شکل می‌دهند قابل مشاهده‌اند. در ناحیه کناری نوشته نورانی مزدا روی قسمت رکاب قرار دارد و فلاپ‌های دور گلگیر، نبود دستگیره‌های مرسوم، سقف شناور و شیشه‌های بدون فریم برخی دیگر از المان‌های قابل توجه‌اند. در نمای عقب چراغ سرتاسری زیر شیب شیشه عقب با ظرافت به‌همراه نوشته MAZDA جا گرفته است و طراحی سپر هم به قدری ساده و مینیمال است که نمی‌توان از آن گذشت.

کابین دیپال S7، خودرو دارای پلتفرم مشترک با آراتا

دست کم در زمان نگارش این مطلب تصویری از فضای داخلی آراتا در دسترس نیست. با وجود این، با ملاک قرار دادن EZ-6 به‌عنوان هم‌خانواده این شاسی بلند، می‌توان انتظار داشت یک نمایشگر بزرگ برای سیستم مولتی مدیا در مرکز داشبورد (احتمالاً ۱۴.۶ اینچی) و یک صفحه آمپر تمام دیجیتال با اندازه تقریباً 10 اینچی پشت داشبورد داشته باشد.

دیپال S7 که آراتا بر اساس آن توسعه پیدا کرده است، در دو نسخه با یک موتور الکتریکی در محور عقب عرضه می‌شود. نسخه پایه این خودرو 218 اسب بخار تولید می‌کند، اما نسخه بالارده‌تر آن با افزایشی محسوس می‌تواند 258 اسب بخار قدرت تولید کند. حداکثر سرعت این محصول چانگان هم به 180 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و شتاب صفرتاصد آن کمتر از 8 ثانیه تخمین زده شده است. همچنین بسته به نسخه امکان طی کردن مسافت 520 تا 620 کیلومتر با آن با یک بار شارژ کامل وجود دارد.

قیمت شاسی بلند وارداتی آراتا مزدا

به‌وضوح آراتا یکی از محصولات گران‌تر و بالارده‌تر مزدا/چانگان در چین خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود حداقل ۳۵ هزار دلار قیمت‌گذاری شود. با در نظر گرفتن محدوده احتمالی قیمت این شاسی بلند الکتریکی، باید انتظار داشت قیمت آن در بازار ایران هم در محدوده ۲.۵ میلیارد تومان قرار داشته باشد.

منبع: خبرآنلاین

منبع: faradeed-197137

برچسب ها
نسخه اصل مطلب