جستجو
رویداد ایران > استان ها > اولین جمعه بازار صنایع دستی استان قم برپامی‌شود

اولین جمعه بازار صنایع دستی استان قم برپامی‌شود

مدیر مجتمع آموزشی فرهنگی هنری مارال گفت: اولین جمعه بازار صنایع دستی استان قم با هدف حمایت از هنرمندان برپا می‌شود.


به گزارش خبرنگار رویداد ایران از قم، حامد نظری در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: مجتمع آموزشی فرهنگی هنری مارال با مجوز فنی و حرفه ای استان قم در اوایل ۱۴۰۲ آغاز به‌کار کرد که هنرجویان با شعار «آموزش ببینید، مدرک رسمی بگیرید و تضمینی مشغول به کار شوید» بتوانند از آن بهره ببرند.
 
وی افزود: این اتفاق باعث تشویق هنرجویان و اهمیت به هنرمندان و اقتصاد هنر خواهد بود.

نظری درباره حمایت از زندانیان و هنرهای آنان ابراز کرد: ۱۵۰ متر با عنوان گالری حامی جهت عرضه هنرهای دستی زندانیان کشور مانند خاتم کاری، معرق کاری و میناکاری با همکاری و مجوز سازمان زندانها و بنیاد تعاون زندانیان در نظر گرفته شده که در جهت اشتغال و معیشت خانواده های زندانیان و به صورت رایگان به آنها داده شده است.

وی جمعه بازار صنایع دستی استان قم را اتفاق بزرگی برای شهروندان و هنرمندان دانست و گفت: این بازارچه به متراژ ۱۰۰۰ متر است که در آنجا میز به صورت اجاره به هنرمندان داده می‌شود که هر جمعه در جهت حمایت هنرمندان قرعه کشی گذاشته میشود و بیست میلیون تومان به آنها داده می‌شود.

مدیر مجتمع آموزشی فرهنگی هنری مارال ادامه داد: کافه گالری به متراژ ۵۰۰ متر ایجاد کردیم که هنرجویان و هنرمندان بتوانند هم از کافه و هم گالری آن جهت خدمات‌دهی به حوزه هنر مثل عکاسی و نقاشی استفاده کنند.

وی در مورد برنامه مجتمع مارال برای اختصاص آثار اساتید کشوری عنوان کرد ۵۰۰ متر گالری با عنوان گالری بساط برای کارهای فاخر و ارزنده استادان کشوری اختصاص یافته شده است که بتوانند برای آثار انفرادی و گروهی از آن بهره ببرند.

نظری با اشاره به بخش خیریه و خدمات‌دهی به سالمندان گفت: در بخش دیگر این مجموعه خانه سالمندان مدرن و نیز یک ساختمان برای حمایت از کودکان اوتیسم در نظر گرفتیم که به صورت خیریه‌ و به متراژ ۲۰ هزار متر تا آخر سال انجام می‌شود.

مدیر مجتمع آموزشی فرهنگی هنری ماران گفت: یک مجموعه روباز برای تمرینات و اجرای تئاتر به متراژ هزار متر در نظر گرفته شده است که هنرمندان تئاتر بتوانند از آن استفاده کنند.

وی درباره کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای در مجموعه گفت: هجده کارگاه فنی و حرفه‌ای اعم از تراشکاری و جوشکاری داریم که در شهرک صنعتی محمود آباد واقع شده است و بقیه در مجتمع مارال خواهد بود و برای هنرجویان پس از کسب امتیازات لازم مجوز مربی‌گری خواهیم گرفت.

نظری درباره تقاضای رزرو بازارچه و گالری گفت: علاقه‌مندان برای درخواست میز صنایع دستی و گالری میتوانند با شماره ۰۹۹۱۸۹۸۳۰۰۴ در تماس باشند و این شماره در شبکه‌های مجازی نیز فعال است.

مدیر مجتمع آموزشی فرهنگی هنری مارال در پایان اظهار داشت: مخاطبان گرامی جهت اطلاع از برنامه‌های مجتمع مارال میتوانند به سایت basatgroup.com و همچنین در اینستاگرام با صفحه basat.artgallery و basatgroup در ارتباط باشند.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب