جستجو
رویداد ایران > رویداد > فرهنگی > (تصاویر) جزئیات آزمایش های هولناک «واحد ۷۳۱» ارتش ژاپن در جنگ جهانی دوم

(تصاویر) جزئیات آزمایش های هولناک «واحد ۷۳۱» ارتش ژاپن در جنگ جهانی دوم

در داخل این کمپ، آزمایش‌های انسانی سادیستی فراتر از درک انسان، بر روی زندانیان انجام می شد – انسان هایی که به عنوان خوکچه هندی برای برخی از هولناک ترین و عجیب ترین جنایات جنگی تاریخ به کار گرفته می شدند.

مخفی شده در پشت دیوارهای بلند یک ساختمان آجری در شمال شرقی چین، جنایاتی که در «واحد ۷۳۱» (Unit 731) ارتش امپراتوری ژاپن رخ داد، برای دهه‌ها برای دنیای بیرون یک راز سر به مهر و مبهم باقی ماند. این مرکز که با نام رمزی «اداره پیشگیری و تصفیه آب ارتش کوانتونگ» (ارتش کوانتونگ یا کانتوگان به کلیت ارتش امپراتوری ژاپن در طول جنگ جهانی دوم اطلاق می شد) شناخته می شد، در واقع یک اردوگاه جنگی ژاپنی بود که هزاران اسیر وارد آن شده، اما هرگز آن را ترک نکردند.

تصاویر تکان دهنده نشان می دهند که غیرنظامیان چینی و اسرای جنگی متفقین زنده زنده تشریح و به عوامل بیماری زا مبتلا می شدند.

ناظر همه این جنایات غیرقابل توصیف، دکتر مرگ واحد ۷۳۱ – شیرو ایشی – یک جراح کاریزماتیک و متعصب افراطی ناسیونالیست بود که اکنون به عنوان معمار جنایات این اردوگاه مرگ بدنام شناخته می شود.

ایشی، اندکی پس از نیروهای اشغالگر ژاپنی وارد منچوری، چین امروزی، شد و کار ساخت امپراتوری مرگ خود را آغاز کرد. شهری به نام پینگ فن، در ۲۴ کیلومتری جنوب هاربین، پایتخت منطقه، به عنوان مکان واحد ۷۳۱ انتخاب شد – مکانی بسیار بزرگتر و امن تر از اردوگاه های قبلی که پس از به خطر افتادن محرمانه بودن آنها تعطیل شده بودند. در شهر اطراف، اشغالگران ژاپنی اجازه ساخت ساختمان‌هایی به اندازه کافی بلند برای دیدن خشونتی که در داخل دیوارهای این محوطه اتفاق می افتاد را نمی دادند.

هنگامی که یکی از ژنرال های ارتش امپراتوری ژاپن از این واحد که ظاهراً برای کمک به تلاش های جنگی ژاپن تشکیل شده بود، بازرسی کرد، انزجار خود را از فعالیت های آن بیان نموده و در مورد آنچه دیده بود نوشت. او در خاطرات خود می‌نویسد: «گفته می‌شد که برای اهداف دفاع ملی است، اما آزمایش‌ها با وحشیگری هولناکی انجام می شد و مرده‌ها در کوره‌های برق فشار قوی سوزانده شده تا هیچ اثری باقی نماند».

یک تصویر هوایی از کمپ واحد ۷۳۱ که اسرای جنگی در آن حضور داشته و رویشان آزمایش انجام می شد.

او در کتاب خود با عنوان «کارخانه های مرگ» (Factories of Death) می‌نویسد: «اگر ایشی یا یکی از همکارانش می‌خواستند روی مغز انسان تحقیق کنند، به نگهبان‌ها دستور می‌دادند تا نمونه‌ای مفید برایشان بیابند. یک زندانی را از سلولش خارج می کردند. نگهبانان او را نگه می داشتند در حالی که نگهبان دیگری با تبر سر قربانی را باز می کرد. مغز او برداشته شده و بلافاصله به آزمایشگاه منتقل می شد. سپس جسد او به دست پاتولوژیست رسیده و ادامه برای نابودی طبق معمول به بخش کوره‌سوزی منتقل می‌شد.»

زنده شکافی یک رویکرد معمول و رایج بود، و دهه ها بعد کارگران سابق این واحد، آنچه را که دیده- و حتی خودشان انجام داده بودند- فاش کردند. یک دستیار پزشکی سابق در واحد ۷۳۱، کشاورز ۷۰ ساله ای که می خواست ناشناس بماند، در سال ۱۹۹۵ به نیویورک تایمز درباره اولین باری که یک مرد زنده را تشریح کرد گفت.

زخم ناشی از عامل بیماری زایی که در واحد ۷۳۱ روی زندانیان تست شده است.

قبل از اینکه جراحان شیطان صفت اعضای بدنشان را – اغلب در جای نادرست- دوباره به هم بدوزند تا اثرات آن را ببینند، دست و پاهای زندانیان را قطع می کردند و اعضای بدنشان را بر می داشتند. آزمایش‌های مربوط به عوامل بیماری زا با استفاده از میکروب‌ها نیز بخش مهمی از فعالیت های واحد ۷۳۱ بود، جایی که ایشی و سرسپردگانش گونه‌های کشنده‌ای از ویروس‌ها را برای از بین بردن جمعیت چین پرورش می‌دادند. در این ساختمان عوامل بیماری زای کافی برای چندین بار کشتن همه افراد روی زمین ساخته شد، جایی که طبق گزارش‌ها، هر ماه ۳۰۰ کیلوگرم باکتری طاعون، ۵۰۰ کیلوگرم عامل سیاه‌ زخم و نزدیک به یک تن عوامل اسهال خونی و وبا تولید می‌شد.

محل واحد ژاپنی ۷۳۱ در هاربین که به مناسب ۷۰امین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم به روی عموم باز شد.

در یکی دیگر از جنایات، مردانی که به سیفلیس مبتلا شده بودند مجبور به تجاوز به سایر زندانیان شدند، با این هدف که چگونگی انتقال بیماری مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد.

زنان به زور مورد تجاوز قرار گرفته و از نوزادانشان در این آزمایش ها استفاده می شد. در حالی که نوزادانی در واحد ۷۳۱ به دنیا می آمدند، همه صدها زندانی که در زمان تسلیم ژاپن در پایان جنگ زنده بودند، در تلاش ارتش امپراتوری برای سرپوش گذاشتن بر فعالیت های این واحد و جنایاتی که در آن رخ داده بود، به قتل رسیده و دفن شدند.

فرماندهان سابق که سوگند یاد کرده بودند به شکل سری فعالیت کنند، به وحشیانه بودن فعالیت های خود اعتراف کردند، اما بسیاری گفتند که هنگام اجرای این شکنجه ها نسبت به آنها بی حس شده بودند.

ساکاکی هایائو، که ریاست شعبه لین کو در واحد ۷۳۱ را بر عهده داشت، در شهادت خود در دادگاه نظامی ویژه شن یانگ در سال ۱۹۵۶، آزمایش “بسیار بی رحمانه” انجام شده در منطقه آندا را شرح داد. هایائو گفت که افرادی را دیده است که به تیرهای چوبی بسته شده و از طریق بمب‌های پر از باکتری‌هایی که از هواپیما پرتاب شده یا از فاصله نزدیک منفجر شده‌اند در معرض سیاه زخم قرار گرفته‌اند.

ژنرال اوکامورا، دوست ایشی، با افتخار در خاطرات خود خاطرنشان می کند: «من از جزئیات پیشرفت های پزشکی او اطلاعی نداشتم، اما پس از جنگ، ایشی به من گفت که کارهای او بیش از ۲۰۰ ثبت اختراع در پی داشته است.» وقتی در نهایت گستره فعالیت های هولناکی که در آنجا رخ داده بود کشف شد، آمریکایی ها در ازای دریافت برخی از داده های این برنامه به سرپوش گذاشتن بر آن کمک کردند.

پرده ای که روی جنایات او کشیده شد به این معنی بود که با وجود تمام دردها و مرگ هایی که تحمیل کرده و بر آنها نظارت داشت، ایشی اجازه یافت باقی روزهای عمر خود را با آرامش سپری کند – پزشک شیطان صفتی که در سال ۱۹۵۹ بر اثر ابتلا به سرطان گلو درگذشت.

منبع: روزیاتو

منبع: faradeed-196563

برچسب ها
نسخه اصل مطلب