جستجو
رویداد ایران > رویداد > سیاسی > کنعانی: حمایت از لبنان را یک اصل می‌دانیم؛ در زمان مقتضی برای این حمایت تردیدی به خود راه نمی‌دهیم

کنعانی: حمایت از لبنان را یک اصل می‌دانیم؛ در زمان مقتضی برای این حمایت تردیدی به خود راه نمی‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران حمایت از امنیت مردم و مقاومت لبنان را برای خود اصل می‌داند و در حمایت از ملت لبنان و امنیت این کشور در زمان مقتضی هیچ تردیدی به خود راه نخواهد داد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه همچنین در پاسخ به سؤالی درباره احتمال حمله رژیم صهیونیستی به لبنان و  موضع تهران نسبت به این موضوع گفت: ما به استقبال تحولات ‌نمی‌رویم. همان طور که پیش از این گفته‌ام ما درباره لبنان دیدگاه روشنی داریم.

به گزارش ایسنا، وی افزود : هرگونه تعدی و تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان زمینه‌ساز تشدید تنش و بی ثباتی و ناآرامی در منطقه خواهد بود و صلح و ثبات منطقه را مورد تهدید قرار می‌دهد.

کنعانی گفت: اقدامات ماجراجویانه رژیم صهیونسیتی می‌تواند امنیت و ثبات را در کل منطقه و جهان تحت تاثیر قرار دهد. دنیا مسئولیت دارد نسبت به اقدامات ماجراجویانه این رژیم با قاطعیت عمل کند.

کنعانی همچنین افزود: تجربه نشان داده که ملت و دولت و ارتش لبنان در حمایت از امنیت ملی خود کشور و ملت مقتدری هستند و مقاومت در لبنان، اکنون قدرتمندتر از هر زمان دیگری آماده دفاع از امنیت کشور و شهروندان خود است.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در همین چارچوب خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران حمایت از امنیت مردم و مقاومت لبنان را برای خود اصل می‌داند و در حمایت از ملت لبنان و امنیت این کشور در زمان مقتضی هیچ تردیدی به خود راه نخواهد داد.

وی بار دیگر تاکید کرد: رژیم صهیونسیتی نیز باید متوجه پیامدهای هرگونه اقدام ماجراجویانه خود در منطقه به ویژه نسبت به لبنان باشد.

منبع: etemadonline-666524

برچسب ها
نسخه اصل مطلب