جستجو
رویداد ایران > رویداد > ناشر عنوان Manor Lords عقیده دارد بازی ها نباید به دنبال رشد دائمی باشند

ناشر عنوان Manor Lords عقیده دارد بازی ها نباید به دنبال رشد دائمی باشند

ناشر بازی Manor Lords اعتقاد دارد که همه بازی‌ها نباید لایو سرویس باشند و توسعه‌دهنده‌ها نباید انقدر کار کنند تا به مشکل بخورند.

آقای تیم بندر، مدیر عامل استودیو Hooded Horse که انتشار عناوین استراتژیک زیادی از جمله بازی «منر لردز» را برعهده داشته معتقد است که همه بازی‌ها نباید همیشه با برنامه‌های پس از عرضه خود به دنبال جذب مخاطبان باشند و تبدیل به یک لایو سرویس شوند.

به دنبال انتشار یک پست در شبکه اجتماعی لینکدین با این مضمون که «منر لردز یک نمونه عالی از بازی‌هایی است که در دام انتشار زودهنگام نیوفتادند و با وجود تیم تولید بسیار کوچک خود، که تبلیغات زیادی هم برای آن کردند، پاسخی عالی به این واقعیت که بازیکنان تشنه [چنین بازی‌هایی] هستند، دادند.» آقای تیم بندر با اشاره به اینکه تعداد بازیکنان این عنوان در حال کاهش است، پاسخ داد: «این دقیقا همان تحریف از دیدگاه رشد بی‌نهایت و دائما صعودی انتظارات است که مشکلات زیادی در صنعت بازی را به وجود می‌آورد»

او در ادامه افزود: «منر لردز در ماه گذشته ۲۵۰ هزار نسخه فروخت، در سه ماهه اول پس از عرضه نیز بیش از ۲ میلیون نسخه به فروش رسید و توانست نظرات مثبت و امتیاز ۸۸ از ۱۰۰ را با میانگین زمان بازی ۸ ساعت و ۴۸ دقیقه به ازای هر بازیکن ثبت کند که زمان زیادی برای هر عنوانی به حساب می‌آید؛ به‌خصوص عنوانی که تازه منتشر شده است. بازیکنان خوشحال هستند، توسعه‌دهندگان خوشحال هستند و ما هم به عنوان ناشر از این نتایج فراتر از باورمان بسیار شگفت‌زده‌ایم.»

بندر سپس به یکی از اولین بسته‌های الحاقی بازی اشاره کرد که نظرات آن از ۳۰۰۰ عدد هم فراتر رفت و گفت «به جز پشتیبانی پس از عرضه و کاستی‌هایی که داشت، مردم هیچ مشکلی نداشتند و از خرید این عنوان با کیفیت تک نفره لذت بردند؛ البته قبل از اینکه به سراغ عنوان بعدی بروند.»

بندر عقیده دارد: «اگر این صنعت دنبال یک مسیر پایدارتر رو به جلو است، ما باید از این برداشت‌ها [آنچه در پست لینکدین نوشته شده بود] فاصله بگیریم. موفقیت نباید به معنی ساخت یک بازی با نرخ رشد دائما صعودی باشد. نباید همه بازی‌ها به دنبال تبدیل شدن به یک عنوان لایو سرویس موفق یا ناموفق باشند و هر عنوانی که عرضه می‌شود نباید تبدیل به یک تردمیل برای توسعه‌دهندگان شود که مجبور شوند انقدر روی آن بدوند تا سلامت روحی یا فیزیکی آن‌ها در هم بشکند.»

رییس استودیو Hooded Horse اخیرا نیز اعلام کرده بود که نباید استودیوها را براساس موفقیت‌های‌شان قضاوت کرد بلکه باید آن‌ها را با نوع برخوردشان با شکست‌های‌شان سنجید. در زمانه‌ای که تمام ناشران بزرگ به دنبال رشد بی‌نهایت و عناوین موثر هستند و روز به روز به تعداد استودیوهایی که تعطیل می‌شوند و کارمندانی که بیکار می‌شوند، افزوده می‌شود می‌توان گفت که نظرات تیم بندر بسیار با ارزش هستند.

نظر خود را درباره این موضوع با ما و دیگر کاربران زومجی به اشتراک بگذارید.

منبع: zoomg-369705

برچسب ها